Roadtrip met Glennie: ons huis op wielen! ;)

7 juli 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora allemaal!

De laatste blog is alweer ruim een maand geleden. Mijn excuses dat deze reisblog zo lang op zich heeft laten wachten, maar ik heb het best druk gehad de afgelopen tijd. Ik heb van mijn moeder gehoord dat een aantal fans zich thuis al afvroegen of ze misschien een blog gemist hadden. Haha nee hoor niks gemist, het duurde deze keer alleen wat langer.

Op zondag 30 april zijn we onze roadtrip door Nieuw-Zeeland begonnen. Eerst afscheid genomen van Lynne en Samantha. Daarna hebben we Madalena opgehaald en zijn we naar de farmers market gegaan. Daar in het zonnetje wat gegeten en vertrokken richting Hanmer Springs. Onderweg de muziek aan en keihard meezingen. Tegen het einde van de middag zijn we in Hanmer Springs aangekomen en zijn we meteen de Spa pools ingedoken. Heerlijk in de warme baden gechilld terwijl het heel hard regende. Na een tijdje kwam er een fotografe langs die foto's van ons wilde maken. Uiteindelijk hield ze een hele fotoshoot met ons in het zwembad. De toon van haar aanwijzingen was vrij dwingend: closer, closer, closer! Uiteindelijk zaten we bijna bij elkaar op schoot, haha! Heb nog nooit meegemaakt dat er een fotografe rond zwemt om foto's te maken van bezoekers in de Spa pools. Dat heb je meer op feestjes enzo, niet tijdens een chill avondje in de Spa pools. We konden die foto's dan kopen, maar we zijn ze helemaal vergeten te bekijken. We zijn meteen naar het vakantiepark gegaan waar we in een kleine blokhut hebben geslapen. Ons avondeten bestond uit al het eetbare wat we bij ons hadden: chips, brood, kaas, fudge, komkommer en tonijn. Een waar feestmaal was het! :)

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we richting Kaikoura gegaan. Dat was best een eind omrijden sinds de aardbeving de hoofdweg langs de kust heeft verwoest. Onderweg veel wegwerkzaamheden en mannetjes met stop and go bordjes tegengekomen. Wij de muziek lekker hard aan en mooi naar ze zwaaien om hun saaie werkdag een beetje leuker te maken. Na een lange rit met veel koffiebreaks zijn we uiteindelijk in Kaikoura aangekomen. Het viel me mee hoe groot de schade daar was, hier en daar wel wat schade te zien, maar het was erger in Christchurch. Eerst even wat fish and chips gegeten, heerlijk! Toen we door Kaikoura liepen zagen we opeens Marnie voorbij rijden in haar auto. Ik had weinig zin om haar weer te zien na de laatste keer dat ze heel dronken was en in de auto spaaide. Maar de rest wilde haar wel graag zien, dus gingen we wat drinken in het café. Ze was samen met een vriend aan het rondreizen met hun auto. Uiteindelijk was het wel leuk om haar weer even te zien en te spreken. Ze verbleven in een huis van vrienden van ze. Wij hadden nog geen idee waar we zouden gaan slapen en vroegen of we de auto op hun pad mochten parkeren, zodat we in de auto konden slapen. Het huis waar ze sliepen was vrij groot, dus er was een slaapkamer over met een tweepersoonsbed en iemand kon wel op de bank slapen. Weer een gratis overnachting geregeld in een super mooi huis op de berg met een geweldig uitzicht over het strand en de zee! Die avond hebben we Thais gehaald en wat wijntjes gedronken. Er was een klein minpuntje aan ons gratis verblijf in dit super toffe huis: het was er steenkoud! Volgens de beheerder waren de gasflessen leeg en kon het gasbedrijf pas de volgende dag nieuwe gasflessen komen brengen. Gelukkig waren er heel veel dekens in huis, dus we hebben ons begraven onder een hele berg dekens en met warme kleding aan geslapen. Ik denk oprecht dat het warmer was om in de auto te slapen, best bizar dat het zo koud kan zijn in huis. Later hoorde we van Marnie dat de gasflessen helemaal niet leeg waren en dat de beheerder van het huis dus maar wat lulde, voor niks in de kou gezeten dus haha! Achja zo maak je weer wat mee!

Dinsdag hadden Silke en ik een walvistour geboekt met de boot. Ik had vooraf al wat reispilletjes ingenomen voor de zekerheid. Dat was maar goed ook, want men wat ging die boot op en neer! Silke voelde zich ook niet helemaal lekker op de boot en ik moest me focussen op de kustlijn om niet misselijk te worden. Uiteindelijk hebben we na een tijdje ronddobberen op zee een grote, grijze spermwhale gezien. Ik vond het tof om te zien, maar je ziet eigenlijk alleen een grijze vlek in het water chillen die water omhoog spuit. Verder zie je zijn staart twee seconden als hij weer onder water duikt en weer zijn eigen weg gaat. Even later hebben we nog een groep dolfijnen gezien die rondom onze boot zwommen en wel één zeehond. Het was een leuke ervaring, maar ik vond het redelijk prijzig. Ik zou het mensen niet aanraden ofzo. We waren allebei heel blij toen we weer met beide benen op het vaste land stonden. We hebben wat gegeten en zijn Kaikoura uit gereden op weg naar Christchurch. We wilden die avond ergens gaan kamperen en voor het eerst in onze Glennie slapen. Een camping opgezocht en toen zijn we naar Amberley gereden, waar we voor 5 dollar per persoon samen met Glennie konden kamperen. Geld in een envelop en hop, die drop je in de brievenbus. Lekker ouderwets en op basis van vertrouwen dus, I like it! We hebben de zonsondergang bekeken vanaf het strand dat direct naast de camping lag. Daarna was het tijd om ons kookstelletje te testen en een avondmaal te bereiden. Het werd chips, brood en pasta pesto. Met een paar wijntjes erbij natuurlijk. Het waaide die avond wel hard en het was al om 17:00 uur donker. Gelukkig hebben we allemaal een zaklamp op onze telefoon, zodat we nog wel wat licht konden creëren. Creatief koken dus haha! :P Na het eten zijn we nog even in de auto gaan chillen en hebben we onze Glennie omgetoverd in the master bedroom and the guest bedroom. Daarna zijn we onze slaapzakken ingekropen en gaan slapen. Ik heb heerlijk geslapen die nacht, ook al wiegde de auto flink heen en weer door de harde windstoten.

Woensdag eerst wat uitgeslapen en daarna de weg opgegaan richting Christchurch. Toen we daar aankwamen hebben we wat rondgelopen door de stad, maar er is daar niet veel te beleven. Het is een stad met een industriële uitstraling en daarnaast is er veel verwoest door de aardbeving. Bijna de halve stad is in soort van verbouwing. Ik had gehoord dat er een daar een Nederlands Café is, waar je allerlei Nederlandse lekkernijen kunt kopen. Het was inmiddels lunchtijd, dus we besloten om naar Van Dams Café te gaan. Met Google Maps was die zo gevonden! Ik heb een patatje mayo/curry besteld, met een kroket en een broodje frikandel mayo/curry. Wat heerlijk om weer ff wat typisch Nederlands te eten!! Onze hele tafel stond vol met eten. Helaas was de tafel niet zo groot, waardoor de frikandel met saus op mijn schoot belandde, haha oeps! ;) We hebben veel en heerlijk gegeten! Daarna nog wat stroopwafels en koekjes gekocht voor onderweg.

Onze volgende bestemming was Lake Tekapo. Een klein plaatsje dat gelegen is aan een prachtig helderblauw meer. Het was nog een hele uitdaging om daar een hostel te boeken, omdat er heel veel al volgeboekt was of redelijk duur was. Uiteindelijk zijn we maar bij wat hostels naar binnen gelopen om te vragen of er plek vrij was en we hadden geluk! Precies nog drie bedden vrij voor ons in een dorm. Spullen gedropt en naar de plaatselijke pub gegaan voor wat sandwiches en drankjes. Die avond nog even sterren gekeken en redelijk op tijd naar bed gegaan. Helaas kon ik wat lastig in slaap komen omdat ik boven een vozend stel lag. Gelukkig stopten ze na een tijdje en kropen allebei hun eigen bed in. Toen kon ik eindelijk rustig slapen! :) De volgende dag zijn we gestopt bij Lake Pukaki en daarna richting Mount Cook vertrokken. De rit naar Mount Cook was prachtig, met veel wisseling van omgeving en uitzicht. Veel herfstkleuren en sneeuw op de bergtoppen. We hebben geluncht aan een picknicktafel tussen de besneeuwde bergen, in het zonnetje. Wat wil je nog meer, echt genieten! Bij Mount Cook hebben we een paar korte hikes gedaan en daarna zijn we weer in de auto gestapt richting Queenstown!! Jeej!!

Die avond zijn we naar camping Bendigo gereden waar we gratis konden overnachten met Glennie. Het was al donker toen we op de camping aankwamen en het was best koud. Daarom besloten we om Glennie om te toveren tot een keuken op wielen en hebben we pasta in de auto gekookt. Daarna hebben we gegeten in de eetkamer en toen hebben we geslapen in de slaapkamer. Glennie is zo veelzijdig, het is gewoon een huis op wielen!! Het heeft een woonkamer, een badkamer, een master bedroom, een guest bedroom, een keuken, een voorraadkast en zelfs een garage! Glennie is geweldig haha! :) Het was een hele koude nacht om in de auto te slapen, maar er waren verrassend veel kampeerders op de camping. Toen we wakker werden heb ik de auto gestart en zijn we naar de dixies gereden, toppunt van luiheid: met de auto naar de wc's rijden haha! Die dixies waren super schoon, stonken niet en hadden zelfs wc papier! Echt geweldig dus! Dat zie je waarschijnlijk niet in Nederland. ;) Na het ontbijt, zijn we weer op pad gegaan met als eindbestemming Queenstown! Onderweg hebben we bij een kleine bakkerij in Cromwell een cromnut gegeten, dat is een croissant en een donut in één. De eigenaar van deze bakkerij kwam uit Nederland, dus even een praatje met hem gemaakt. Die cromnut was superlekker trouwens! :)

We zijn al rond de middag aangekomen in Queenstown. Natuurlijk lunch bij The Ferg Bakery en die avond een heerlijke steak gegeten. Daarna nog even wat drankjes gedaan in de stad. Ons weekendje Queenstown bestond vooral uit lekker eten, een Fergburger, drankjes en chillen. Na Queenstown zijn we gestopt bij Wanaka en daarna zijn we via de Westkust naar het Noorden gereden.

Voor nu heb ik wel weer even genoeg geschreven, het tweede deel van onze roadtrip met Glennie komt de volgende keer. Ik ga mijn best doen om die binnen een maand de schrijven. Maar, ik beloof niks want ik ben een bezige bij hier in Auckland. Ik heb momenteel drie banen dus vandaar dat ik weinig tijd heb.

Veel leesplezier allemaal en ik heb nu alweer 25 trouwe fans die mijn reisverhalen volgen. De meest recente volger wil ik graag even welkom heten: leuk dat je me vanaf nu ook op de voet gaat volgen Anny! Welkom op mijn reisblog! :)

Groetjes vanuit Auckland!

Liefs Bianca

1. Milou:
    6 juli 2017
    Gaaf weer allemaal Bianca! Je maakt wat mee zo..
    En jeetje nu 3 baantjes hahaha. Harde werker ;)

Oeeeee bijna Bali tijd!!!!

Xx
  2. Jose:
    6 juli 2017
    Wel mooi om zo'n roadtrip te maken je ziet ontzettend veel lijkt mij.
  3. Anny Timmermans Bisschop:
    6 juli 2017
    Dat waren weer mooie belevenissen, je hebt jouw volgers weer blij gemaakt! Suc6 met alle banen.
  4. Nel Sepers:
    6 juli 2017
    Beter druk dan geen werk! Zo te lezen heb je het naar je zin.
    Altijd weer leuk om je belevenissen te lezen.
    Veel plezier.
    De buren.
  5. Kees en Thea:
    7 juli 2017
    Leuk Bianca om te lezen wat je allemaal meemaakt. Lieve groetjes van ons.
  6. Anny Timmermans Bisschop:
    14 juli 2017
    Lieve Bianca, Wat maak je fijne ervaringen mee ! Moet wel mij school atlas bij hebben om jou te volgen ! Liefs .Ga je goed !