Roadtrip door Nieuw-Zeeland

16 augustus 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora allemaal!

Het is weer even stil geweest op mijn blog, dus het is weer tijd voor een nieuw verhaal. Hierbij het tweede gedeelte van onze roadtrip met Glennie.

Maandagochtend hebben Silke en Madalena de grootste swing ter wereld gedaan en heb ik nog even rondgelopen in Queenstown. Die middag zijn we vertrokken naar Wanaka. Daar hebben we een korte stop gemaakt en zijn we via de Westkust verder omhoog gereden. We zijn naar een camping gereden vlakbij het plaatsje Haast. Daar hebben we een nachtje in de auto geslapen en zijn we vroeg in de ochtend vertrokken. We zijn die dag in één keer terug gereden naar Renwick. Dat was een lange, maar mooie route om te rijden. We hadden gevraagd of we een paar nachten bij Lynne konden blijven slapen en dat was gelukkig geen probleem. Marnie was er ook met een vriend van haar, het was dus volle bak bij haar thuis haha! ;) Die avond heeft Lynne lasagne voor ons gemaakt en hebben we voor het eerst als een ''echte'' familie gezamenlijk aan tafel gegeten. (Normaal zaten we altijd tv te kijken op de bank met het bord op schoot haha). Het was een leuke avond.

Woensdag hebben we een lekker rustig dagje gehad en wat wasjes gedaan. 's Avonds naar de lokale pub voor de quiznight met wat excollega's van Silke en Madalena. Donderdag boodschappen gedaan en film gekeken. Vrijdagochtend de boot gepakt naar Wellington. Het waaide die dag heel hard waardoor de hele boot op en neer ging. Als je ergens heen wilde lopen op de boot leek het net of je dronken was, dat was wel vermakelijk om naar te kijken, bij andere mensen dan hè haha! :) In Wellington hebben we wat geshopt en daarna zijn we naar de avondmarkt gegaan. Dat is een ware foodhemel!! Allerlei verschillende soorten eten worden er aangeboden. We konden het niet weerstaan en hebben hier dus wat gegeten. Daarna hebben we een rugbywedstrijd gekeken bij een kroegje en wat drankjes gedaan. Er trad nog een live bandje op en we zijn laat vertrokken naar de volgende camping. Dat was nog wel een paar uur rijden. Weer een nachtje in de auto geslapen en brrr het was een koude nacht. Rond een uur of 6 's ochtends begonnen er twee hanen te kukelen, dus dat was onze natuurlijke wekker! Gelukkig zijn we daarna weer even in slaap gevallen. We stonden op een gratis en vrij afgelegen camping met rondscharrelende kippetjes en ecotoiletten. Weer back to basic, maar met een geweldige omgeving.

Zaterdagochtend zijn we verder gereden en zijn we naar het strand geweest. Het was een koude en winderige herstdag, niet ideaal strandweer, maar dat maakt niet uit! Onderweg gestopt voor wat boodschappen en toen doorgereden naar het volgende hostel. 's Avonds curry met kip, bruine rijst en salade gemaakt en vroeg naar bed gegaan. Zondagochtend heb ik die meiden afgezet bij de start van de Tongariro Crossing en ben ik gaan wandelen bij het meer. Een prachtig uitzicht over het meer waar wel 50 zwarte zwanen in rondzwommen. Later op de middag heb ik die meiden weer opgehaald en zijn we naar Taupo gegaan. Daar hebben we overnacht en de volgende dag hebben we de Huka Falls bezocht. We zijn toen doorgegaan naar Rotorua. Daar zijn we naar de I-site gegaan om te bekijken welke activiteiten we wilden gaan doen. Met lunchtijd een heerlijke burger gegeten en 's avonds pasta met groenten. Ik heb 's middags foto's gemaakt in het park van de prachtig gekleurde bomen en 's avonds hebben we lekker een filmpje gekeken op de kamer. Dinsdagochtend heerlijk uitgeslapen en 's middags heb ik gesolliciteerd op verschillende jobs in Auckland. 's Avonds voor de verandering nog maar een filmpje gekeken haha!

Woensdagochtend zijn we naar Tauranga gereden. Daar woont en werkt een excollega van Silke en Madalena. Die hebben we een bezoekje gebracht en we konden daar ook op de bank slapen, ideaal dus! We werden heel gastvrij ontvangen en er werd meteen gezegd mijn huis is jouw huis, doe alsof je thuis bent! Daar kunnen wij in Nederland nog wel wat van leren. :) Ze wonen daar met z'n zessen in een klein appartementje. Ze komen uit Argentinië en werken hier in de kiwifabriek als kiwi inpakkers. Ik heb me nog nooit ergens zo welkom gevoeld als hier, heel bijzonder! We sliepen met z'n vijven in de woonkamer, maar dat was allemaal prima, no problemo!

Donderdagmiddag zijn we op het strand gaan uitwaaien en 's avonds was er een klein latinfeestje in het appartement waar we verbleven. Er kwamen zo'n 30 mensen borrelen en chillen, het was een gezellige avondje. Later op de avond zijn we met een deel van de groep naar de kroeg gegaan waar een latinparty was. Geweldige avond was het met veel dansjes! Heerlijk! Vrijdag hebben we afscheid genomen van onze tijdelijke Argentijnse huisgenoten en zijn we richting Hot Water Beach vertrokken. Daar hebben we de Cathedral Cove Walk gedaan en zijn we naar het strand geweest. Een chill dagje dus met een korte wandeling. Toen was het tijd om een camping op te zoeken. De eerste camping was al vol, dus gingen we verder naar de volgende camping: hier was gelukkig nog wel plek vrij voor ons en Glennie! Daar hebben we een gezellig groepje backpackers ontmoet waar we een leuke avond mee hebben gehad. We hebben gedanst, gezongen en natuurlijk wat wijntjes gedronken. Tegen een uur of tien was de wijn helaas op en wilde niemand eigenlijk al naar bed. Silke en ik trokken erop uit om ergens nog wat wijn te scoren. Helaas waren alle winkels en restaurants in het kleine dorpje Tairua al gesloten. Bij veel huizen was het licht ook al uit. Bij het eerste huis waar we licht zagen branden hebben we aangebeld en gevraagd of we wijn van hen konden kopen. Dit oudere echtpaar was onze redding en we hebben twee flessen witte wijn van ze gekocht. Super lieve mensen! En niet alleen omdat ze wijn voor ons hadden haha! Even een praatje met ze gemaakt en toen weer terug gegaan om de rest te verblijden met verse wijn. :)

Zaterdagochtend zijn we richting Auckland vertrokken en is Charlotte met ons meegereisd. Daar hebben we afscheid genomen van Glennie, Silke en Madalena.

Dit was onze roadtrip van drie weken door Nieuw-Zeeland. Voorlopig blijf ik even in Auckland en over 1,5 week vlieg ik gelukkig al naar Bali!! Daar heb ik super veel zin in!! Eindelijk zon, zee, strand, Milou en cocktails! :)

Veel leesplezier en groetjes vanuit Auckland!

Liefs Bianca

1. Milou:
    Jaaaaaaa bijna Bali!!!!
  2. Kees en Thea:
    16 augustus 2017
    Leuk Bianca, lekker genieten ook op Bali!!!! Groetjes van ons.
  3. Anny Timmermans Bisschop:
    16 augustus 2017
    Weer een mooi verhaal Bianca, nog 2 weekjes. ..
  4. Jose:
    16 augustus 2017
    Leuk Bianca en straks lekker genieten op Bali.
  5. Anny Timmermans Bisschop:
    16 augustus 2017
    Leuk verhaal Bianca. Je moet vaker verslagje maken hoor!
  6. Anny Timmermans Bisschop:
    17 augustus 2017
    Bianca, leuk stukje weer, geniet maar weer lekker straks op Bali.
    Lieve groet van oma.
  7. Anny Timmermans Bisschop:
    20 augustus 2017
    Interessant mooi verhaal .
    Fijn he ! Bij mensen gastvrij word onthaald .
    Dat varen op een grote schip is ook niest voor mij .
    Geniet van Bali .Volgens onze dochter is het een prachtig eiland .
    Goeden reis ! Liefs ++ van mij Anny
  8. Thea Klaver:
    26 augustus 2017
    Bianca,
    We zijn benieuwd naar je avonturen op Bali.
    We volgen je.
    Lieve groeten,
    Thea en Joost
  9. Marijke Boots:
    2 september 2017
    Hoi Bianca
    Leuk weer om iets van je te horen. Was wat lang geleden denk ik!! Nu ik was ook niet zo snel met reageren, we waren met vakantie dus zodoende. Nu nog even bijkomen van een jetlag. Maar wij wensen je ook een hele fijne tijd op Bali en geniet ervan. Gr van de borstjes