Mijn eerste week in Australië

13 juni 2018 - Waarland, Nederland

Lieve lezers,

Hierbij schrijf ik weer een blog over mijn reis naar Australië. De laatste blog is alweer van begin april, dus het is hoog tijd voor een nieuwe! :)

Ik ben 3 januari eerst van Wellington naar Auckland gevlogen en daarna naar Melbourne. Ik heb een goede vlucht gehad en ben nu erg gewend om te vliegen, het voelt net zo gewoon als met de bus reizen. Ik ben woensdagavond om 23:00 uur in mijn hostel aangekomen. Daar lagen al een aantal kamergenoten te slapen, dus ik ben ook maar mijn bed ingekropen. De volgende dag ben ik naar de bibliotheek gelopen en heb ik daar buiten in het park gezeten. Ik ben ook nog even de bibliotheek ingelopen. Het is een mooi en historisch gebouw om eens een kijkje binnen te nemen. Het was een warme dag met veel zon en 28 graden, echt genieten! 's Avonds heb ik met Chloe afgesproken, die ik in Nieuw-Zeeland heb ontmoet en zijn we drankjes gaan drinken in het Asian Beer Café. Daar was het Ladiesnight en hebben we aardbeien prosecco gedronken voor maar twee dollar per glas. Daar worden wij backpackende ladies blij van! :) Daarna zijn we nog naar een paar andere kroegen gegaan en hebben we een leuke avond gehad. De volgende dag heb ik een gratis walkingtour gedaan door de stad. Mijn gids heeft toen alle hotspots van Melbourne laten zien in een paar uur tijd. Ze vertelde ook dat de straatartiesten die optreden in het centrum van Melbourne, eerst auditie moeten doen voor hun vergunning. Zo houden ze het niveau van straatartiesten ook redelijk hoog.

Vrijdagavond ben ik samen met Lisa en een paar vrienden van haar naar The Moonlight Cinema geweest. Dat is een openluchtbioscoop in het park. Je kunt daar lekker je eigen kleedje, drankjes en snacks meenemen. Wij waren alleen niet zo goed voorbereid en hebben daar wat drankjes gekocht. We hebben de film The Mountain in between us gekeken uit 2017. Het was een spannende en mooie film waarbij twee vreemden neerstorten met hun vliegtuigje in de besneeuwde bergtoppen. De piloot komt om en de twee passagiers overleven de crash. Ze moeten samen zien te overleven en de bewoonde wereld zien te bereiken. Een echte aanrader! Ern film vol spanning, wanhoop, liefde en avontuur. Het was leuk om weer even bij te kletsen met Lisa. Toch apart om elkaar te zien aan de andere kant van de wereld en zo ver van Nederland, wel heel gezellig!

Voor de volgende dag was er een temperatuur van 42 graden voorspeld!! Ik dacht dat dat wel mee zou vallen, totdat ik naar buiten stapte, pff wat een hitte! Het was dat ik naar buiten moest om wat te eten, maar anders was het beter geweest om bij de airco te blijven. Het was net of er iemand met een föhn warme lucht in je gezicht blies. Na vijf minuten ben je al helemaal bezweet. Ik ben snel naar Chinatown gelopen om dumplings te eten. Hier hadden ze gelukkig veel ventilatoren aan staan, waardoor het enigzins uit te houden was. Op de terugweg naar mijn hostel heb ik wat fruit, aardbeien en brood gekocht voor het avondeten. Ik ben de rest van de dag binnen gebleven. Veel te warm om weer naar buiten te gaan.

Zondagochtend vroeg om half 7 de wekker en op tijd eruit voor mijn Great Ocean Road trip. Onze tourgids was Darren, een hele aardige man die graag over de natuur vertelt en veel foto's maakt. Onderweg zijn we in een dorpje gestopt om koffie of thee te drinken met een koekje erbij. Dat had Darren allemaal voor ons meegenomen. Rond de middag waren we op weg naar een dorpje om daar te lunchen, toen we ineens een klap hoorden. De bus aan de kant gezet en toen bleek dat de aanhanger met onze bagage was afgebroken. Alle bagage eruit gehaald en noodgedwongen twee uur pauze gehouden met belegde broodjes als lunch. Ik was letterlijk mijn hele leven bijna kwijt, omdat mijn backpack met inhoud zo'n beetje alles is wat ik bij me heb tijdens mijn reis. Er werd een nieuwe aanhanger gebracht en toen konden we weer verder. Wat een geweldige route langs de kust!

We zijn gestopt bij De 12 Apostelen, The Loch Ard en The London Bridge. Stuk voor stuk geweldig om te bezoeken. Ik heb veel foto's gemaakt en over de geschiedenis van deze toeristenspots gelezen. Die avond zijn we met de hele groep pizza gaan eten op tijd naar bed gegaan. De volgende ochtend weer om 8 uur op pad gegaan en een hike gedaan door een prachtig natuurgebied. Daar heb ik drie verschillende slangen gezien, koala's in de bomen en emoes die vrij rondlopen in de natuur. Verder heb ik nog veel wilde papegaaien en bijzondere vogels zien rondvliegen. We hebben die middag een vulkaan beklommen, dat was zwaar en het was bloedheet, maar aan het eind had ik een prachtig uitzicht!!

's Avonds gingen we bbqen en heb ik kangeroo steak gegeten, best lekker! Dit terwijl er kangeroes in onze tuin aan het chillen waren. Sorry mate, that I'm eating your brother! Life is unfair sometimes, I know. ;) Vlak voor zonsondergang zijn we naar het dorp gereden en daar waren een stuk of twintig kangeroes aan het chillen. Er was er ook eentje met een kleine Joey (baby) in haar buidel, zo schattig! Kangeroes zijn hier in Australië net zo gewoon als koeien bij ons in Nederland in de wei. Ze chillen gewoon onder de bomen, hoppen in het rond en boksen wat met elkaar.

De volgende dag weer op tijd vertrokken. We zijn bij verschillende uitzichtpunten gestopt en hebben een waterval bezocht. Dat was nog best een zware afdaling naar beneden, met heel veel trappen. Daarna moesten we natuurlijk ook weer helemaal terug naar boven. Het was zeker de moeite waard, want we hebben een prachtige waterval gezien. Daarna zijn we weer de bus ingestapt, de groep werd opgesplitst en we zijn terug gereden naar Melbourne.

Aan het einde van de middag was ik weer terug in mijn hostel in Melbourne. Ik heb mijn tas ingepakt en ben gaan slapen. De volgende dag vloog ik 's ochtends al naar Sydney.

Dit was het weer even voor nu, ik ga alvast beginnen aan mijn volgende reisblog. Ik heb geen idee wanneer die klaar is, maar ik ben ook weer volop aan het werk en doe veel leuke dingen met mensen die ik lang niet heb gezien. Vandaar dat er dus wat meer tijd zit tussen mijn reisblogs.

Veel leesplezier en geniet!

Liefs Bianca
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anny Timmermans Bisschop:
    13 juni 2018
    Leuk om reisverhalen te lezen terwijl je bij me op de bank zit.
  2. Jose:
    15 juni 2018
    Je reis wat rond zo😊
  3. Anny Timmermans Bisschop:
    27 juni 2018
    Lieve Bianca ,Meisje wat beleef je op jou trip vele mooie belevenissen,

fijn om je reis verhaal te lezen . Daar kan ik van genieten !