De Familie Stam herenigd en onze roadtrip op het Noorder Eiland

24 februari 2018 - Koh Phi Phi, Thailand

Hallo allemaal!

Hier is weer een nieuwe reisblog voor jullie. Ik loop een aantal maandjes achter met mijn reisverhalen, maar ik wil jullie natuurlijk graag op de hoogte houden.

Na mijn vakantie op Bali ben ik via Sydney teruggevlogen naar Auckland. Daar ben ik op 28 augustus weer bij mijn vertrouwde hostel ingetrokken. Ik was blij om al die bekende gezichten terug te zien en voelde me meteen weer helemaal thuis! Het zou nog één week duren voordat mijn familie zou aankomen in Nieuw-Zeeland. Die week heb ik vaak samen gekookt en ben ik natuurlijk op stap geweest. Het was een leuke week met vrienden en gezelligheid.

Na een week was het dan tijd om mijn familie weer in de armen te sluiten na 10 maanden. Ik heb ze even rondgeleid in mijn hostel en laten zien waar ik de afgelopen maanden heb gewoond. Daarna zijn we wat gaan eten bij een Italiaans restaurant en hebben we wat bijgekletst. Na het eten zijn ze weer terug gegaan naar het hotel om bij te komen van de reis. De volgende dag zijn we naar het Catcafé geweest en zijn we door de haven en het park gelopen. We hebben verder nog de Art Gallery bezocht, maar dat was niet zoveel aan. We zijn niet hele grote kunstliefhebbers haha.

Na een paar dagen chillen in Auckland zijn we richting Paihia vertrokken. Dat ligt ten Noorden van Auckland. Vlakbij Paihia heb je een chocolaterie, die wij natuurlijk even moesten testen! Daar hebben een koppie gedaan met een overheerlijk chocolade gebakje, mmmm! Na een paar dagen in Paihia zijn we naar Russel gegaan. Dat ligt er vlakbij. We zijn met het pondje over gegaan en verblaeven op een vakantiepark in een heel klein huisje. We sliepen daar met z'n vijven op een hele kleine kamer in stapelbedden, dat was niet zo'n succes: bloedheet en last van snurkers gedurende de nacht. Ik noem geen namen, maar dat kunnen jullie vast wel raden hihi! ;) Vanuit Russel zijn we naar het Noordelijkste puntje van het eiland gereden: Cape Reinga. Je kunt duidelijk de Tasmanzee in de Grote Oceaan zien overgaan: de Tasmanzee is veel donkerder van kleur. Wanneer het hier hard waait, kunnen er golven van tien meter voorkomen. Verder heb je een geweldig uitzicht over de zee en het strand. Het lijkt net of je naar het einde van de wereld gaat, heel bijzonder is dat.

Na Russel zijn we voor een korte koffiestop weer even terug gegaan naar Auckland. Ze hebben hier bij een kleine koffiezaak een koffiekopje van koek en chocolade ontwikkeld, zodat je je koffie uit een eetbaar kopje kunt drinken. Best een gaaf idee: heerlijk en erg origineel! Onze volgende bestemming was Coromandel, dat ligt ten Noord-Oosten van Auckland. Hier hebben we Hot Water Beach bezocht, het beroemde strand waar er warm water uit de grond komt door de vulkanische activiteit. Er komen hier elke dag honderden mensen om een eigen zwembadje te graven op het strand. Het hete water vanuit de grond vermengt zich dan met het zeewater, waardoor de watertemperatuur lekker warm is om in te chillen. Dit kan alleen als het eb is. Eerst geloofde ik het niet, maar het is een heel bijzonder natuurverschijnsel en het is echt waar! Ik heb het al mogen voelen en ervaren. We hebben ook The Cathedral Cove walk gedaan, dit is een wandelroute die op het strand uitkomt. Het is best een pittige wandeling, maar zo mooi! Je hebt uitzicht over zee en grote rotswanden. Als je het strand eenmaal bereikt hebt, dan zie je de Cathedral Cove.

Na een paar dagen Coromandel zijn we verder gereden naar Rotorua. We hebben daar het Hobbiton park bezocht. We hadden mazzel met het weer, want het was een heldere dag met veel zon. Dat heb je voor dit park ook wel nodig aangezien alles buiten is. Wauw, echt een heel mooi park met veel oog voor detail. Ik heb geen één film van The Lord Of The Rings of The Hobbit gezien, maar ik was zwaar onder de indruk. De volgende dag zijn we naar het Te Puia park geweest, daar heb je allemaal natuurlijke geisers en modderbaden. Deze zijn ontstaan door de vulkanische activiteit in en om Rotorua. We hebben een rondleiding door het park gekregen waarbij interessante informatie werd verteld. We zijn die middag ook naar een show van de Maori Stam geweest. Er werd hierbij gezongen, gedanst en er werd uitleg gegeven over de Maori cultuur. Hierna hebben we genoten van een traditionele Hangi maaltijd. Deze is gaar gestoomd onder de grond. Het was heerlijk! Er was van alles wat: kip, zoete aardappel, gewone aardappel, groente, jus en brood met boter. Later op de middag zijn we met de gondel omhoog gegaan en zijn we gaan rodelen, echt het beste circuit dat ik tot nu toe heb gehad in Nieuw-Zeeland! Er waren wel drie verschillende banen. Een goede dagafsluiter was dit.

Vanuit Rotorua zijn we verder gegaan naar Taupo. Hier hadden we een heel huis gehuurd, waarbij iedereen lekker een eigen kamer had. Het was er alleen heel erg koud binnen, dus wij hebben elke avond de haard lekker warm opgestookt. De haard stond in de keuken, wat wel een vreemde plaats in voor een open haard. Het zal wel Nieuw-Zeeland logica zijn denk ik dan haha, want normaal gesproken staat de haard in de kamer. Alle deuren een beetje open houden zorgde ervoor dat het hele huis een beetje opwarmde. In Taupo hebben we wat door het dorp gelopen en zijn weer lekker uit eten geweest. Even een dagje chillen is ook wel lekker hoor! Verder hebben we The Huka Falls bezocht. Dit is een reusachtige natuurlijke waterval met heel veel waterkracht. Ongelofelijk wat een natuurgeweld, al dat water stroomt zo snel en met zoveel kracht naar beneden. Er stroomt daar gemiddeld 250.000 liter water per seconde naar beneden! Bizar veel dus!

Onze volgende bestemming was Ohakune. Hier was Andrea, een vriendin van mij, in een hotel aan het werk. Kon ik haar ook weer zien en gezellig bijkletsen. Pap en Wendy zijn de volgende dag vroeg vertrokken om de Tongariro Crossing te gaan lopen. Na een paar dagen hebben we weer afscheid genomen van Andrea en zijn we naar onze volgende bestemming gegaan: Wellington.

In Wellington zijn we naar het Te Papa Museum gegaan. Een heel mooi en divers museum. Het gaat over dieren, de natuur, de oorlogsgeschiedenis van Nieuw-Zeeland en de Maori cultuur. Je kunt je daar zo een hele middag vermaken. De volgende dag zijn we met de kabeltrein omhoog gegaan naar de botanische tuinen. Wat een mooi uitzicht over Wellington heb je vanaf daar. Het is een hele mooie route met veel kleurrijke bloemen en planten. Alles stond er in bloei, een heerlijk lentegevoel! :)

Zo dit was hem weer even voor nu. Ik ga snel weer de rest van mijn reisavonturen voor jullie op papier zetten. Het vervolg komt hopelijk wat sneller! Veel leesplezier!

Groetjes vanaf het zonnige en warme party eiland Koh Phi Phi!

Liefs Bianca

1. Anny Timmermans Bisschop:
    23 februari 2018
    Mooi verhaal Bianca, zo beleven we alles weer opnieuw. Snel het verhaal van het Zuidereiland op de blog zetten hoor.
    😘😘
  2. Nel Sepers:
    23 februari 2018
    Mooi verhaal. Natuurlijk wel het een en ander gehoord van het thuisfront. Het is zeker dat jullie er allemaal van hebben genoten.Dat is een mooie herinnering. Hier slaat de schaatskoorts toe. Groeten uit een koud 't Veld.
  3. Jose:
    25 februari 2018
    Mooi verhaal jullie hebben weer heel wat meegemaakt.
  4. Thea Klaver:
    26 februari 2018
    Bianca, het was dus genieten samen met je ouders, Wendy en vriend. Dit heeft zeker iets toegevoegd aan je reis. We volgen je!
    Lieve groeten,
    Thea en Joost
  5. Marijke Boots:
    2 maart 2018
    Hoi Bianca
    Weer leuk verhaal, je vader heeft het een en ander verteld met de kaart erbij. Zodat het ook wat meer spreekt hoe jullie gereden zijn. Hier is nu schaatskoorts toe genomen. Ad en Luca zijn vanavond ook naar de schaatsbaan in Opmeer. Bianca tot gauw en veel plezier nog. Groetjes Marijke
  6. Anny Timmermans Bisschop:
    9 april 2018
    Lieve Bianca,
    Meissie wat een belevenis op je mooie prachtige reis . Daarbij intussen je Ouders, zus en vriend mogen ontmoeten .Heeft je vast goed gedaan ! Fijn om te vernemen .
    Bianca ga je goed , geniet van de dag !
    Liefs! ++ Anny Timmermans Bisschop . Oost.Flevo .Land.