Mijn maand vakantie op Bali

22 januari 2018 - Byron Bay, Australië

Hallo allemaal!

Hier is dan weer een nieuwe reisblog in het nieuwe jaar. 2018 alweer, wat vliegt de tijd toch snel voorbij! Ik wil iedereen graag een gelukkig nieuwjaar wensen en dat jullie maar veel gaan reizen in dit nieuwe jaar. Ik loop een paar maandjes achter met mijn reisblog door alle drukte, maar ik was gebleven bij mijn reis naar Bali.

Twee weken voordat ik naar Bali vertrok was ik al vrij en heb ik veel dingen ondernomen in Auckland. Ik ben op een zonnige lentedag naar One Tree Hill gegaan met twee vrienden en daar hebben we een hike gedaan, wat gegeten en genoten van de mooie lentedag. De wei stond vol met kalfjes en lammetjes, super schattig! We hebben geprobeerd om foto's te maken samen met de koeien en schapen, maar die vonden dat maar niks haha. Ze renden steeds weg en wilden niet echt met ons op de foto. Verder heb ik veel samen gechilld en zijn we natuurlijk op stap geweest.

Toen was het dan eindelijk 28 augustus en tijd om naar Bali te vertrekken! Mijn vlucht was al om 8:00 uur 's ochtends, dus ik moest er vroeg uit. Bij het inchecken werd me gevraagd of ik extra beenruimte wilde en bij de nooduitgang wilde zitten: ja graag! Er zat niemand naast me dus ik ben mooi verdeeld over twee stoelen in slaap gevallen. Ik moest overstappen in Sydney voor mijn vlucht naar Bali. Vanuit de lucht heb ik het Opera House en the Harbour Bridge gezien. Op mijn tweede vlucht van bijna zeven uur zat ik helaas niet bij de nood uitgang.

Na een goede vlucht kwam ik rond 18:30 uur aan op het vliegveld in Bali. Daar zou Milou twee uurtjes later aankomen, dus ik ben naar een restaurant gegaan om wat te eten. Na een paar uur wachten zijn we eindelijk weer herenigd voor onze heerlijke vakantie. Zodra je het vliegveld uitloopt staan er zo'n 50 mannetjes die steeds taxi, taxi naar je roepen. Echt om gek van te worden! Uiteindelijk toch maar een taxi gepakt en een prijs afgesproken, bij het hostel aangekomen was de prijs ineens hoger dan afgesproken. Stelletje oplichters hier joh!

We hadden een leuk hostel met vriendelijk personeel even buiten het centrum van Kuta. Het was een beetje een hippie hostel: een chille sfeer en iedereen doet lekker waar die zin in heeft. We hebben een paar biertjes gedronken en liedjes gezongen met z'n allen onder begeleiding van iemand die gitaar speelde. Een leuke eerste avond dus, daarna zijn we lekker gaan slapen. De volgende ochtend was minder leuk. Ik werd wakker en zag allemaal rode stipjes op ons witte laken: nee dit meen je niet! Betwantsen blegh!! Wij naar de receptie om te zeggen dat we bedwantsen hadden, ze gingen meteen mee om te kijken en boden wel tien keer hun excuses aan. We kregen meteen een andere kamer en onze kleren werden door het hostel met warm water gewassen. Best goed opgelost dus. Helaas blijk ik allergisch te zijn voor bedbugs en mijn hele rug, armen en benen zaten onder de rode bulten die ontiegelijk jeukten! Milou heeft naast mij in hetzelfde bedbugs bed geslapen en die heeft nergens last van gehad: lucky bastard haha! Ik had nog wat anti-jeukpillen, dus die heb ik maar ingenomen. Na een week was ik weer genezen van die irritante jeuk. Shit happens, soms zelfs op de eerste dag van je vakantie haha oeps!

De tweede dag hebben we bij het zwembad gezeten en 's avonds zijn we naar de Skygarden gegaan, een club in het centrum van Kuta. Daar kun je voor omgerekend €7,- onbeperkt eten en drinken tussen 17:00 en 22:00 uur. Dat moesten wij zien en proeven natuurlijk!! Er was een lopend buffet met van alles, zelfs desserts! Verder kon je veel verschillende alcoholische drankjes en cocktails bestellen. We hebben er lekker gegeten en gedronken. Na 22:00 uur sluit het buffet en kun je uitgaan en dansen. Er werden dance battles gehouden en mensen waren op de bar aan het dansen. Rond middernacht hadden we het wel weer gezien en zijn we terug gegaan naar ons hostel. Onze tweede nacht heerlijk geslapen in een een bedbugsfree bed.

De volgende dag hebben we een taxi genomen naar onze homestay in Seminyak. Daar hebben we een paar dagen op het strand gelegen en 's avonds lekker bij de zonsondergang uit eten geweest. We zijn ook een avondje naar de Champagnebar gegaan voor wat drankjes. Deze bar is van een Nederlandse eigenaar. Het toiletbezoek was er een hele beleving! Je liep eerst een trap op met allemaal spiegels om je heen en alle deuren werden voor je open gedaan. Ik ben door verschillende kamers gelopen en over de dansvloer voordat ik uiteindelijk in het toilet aankwam. Daar kon je kleren en sieraden bekijken en zelfs kopen. Bij het handen wassen draaiden ze de kraan voor je open en gaven ze je een handdoekje aan. Het voelde echt alsof we in een hele luxe tent waren, een hele gave beleving! Net alsof we de Koningin waren haha.

Na een paar dagen Seminyak zijn we verder gereisd naar onze homestay in Ubud. Hier hadden we een soort tempelslaapkamer, het zag er heel mooi uit! De volgende dag hadden we een fietstocht door de rijstvelden geboekt en werden we om 9:00 uur opgehaald. We zijn toen met de auto helemaal naar boven gereden en daar gingen we ontbijten. Daarna kregen we een helm en een mountainbike. Toen was het tijd om te gaan fietsen! Na vijf meter moesten we alweer stoppen omdat Milou der ketting eraf was gevlogen. Wij fietsten achteraan en onze gids was alvast weg gefietst met de rest van de groep. Wij daar te lachen en te schreeuwen naar onze gids dat hij terug moest komen. Een hilarisch goed begin dus haha. Hop ketting er weer op en gaan! Het grootste gedeelte van de tocht was bergafwaarts en we moesten dus vooral veel afremmen. Onderweg hebben we een koffieplantage bezocht waar we een rondleiding kregen en verschillende smaken koffie en thee konden proeven. Verder hebben we een dorpje bezocht en een Balinese lunch gegeten. Onderweg zijn we door wat rijstvelden en kleine dorpjes gereden. Gelukkig was het meeste bergafwaarts, er waren maar een paar heuvels waarbij we moesten afstappen en omhoog moesten lopen met onze fiets. Het was een mooie ervaring. Ik heb wel nog een paar dagen spierpijn gehad.

Na Ubud zijn we naar Lovina in het Noorden van Bali gegaan. Het was een lange rit met de taxi, maar we hadden een heel leuk hostel geboekt. Weer een soort hippie hostel met heerlijk eten! We zijn daar lekker naar het strand geweest en we hadden een dolfijnentour geboekt. We werden met de scooter opgehaald bij ons hostel. Wat we allebei maar niks vonden, aangezien er tientallen scooters tegelijk rondrijden en je linksom of rechtsom inhalen. Het ritje naar de boot gelukkig overleefd en toen in een lange smalle boot gestapt. We waren met onze gids en nog een ander Nederlands meisje, bijna een privé tour dus. Na een tijdje varen zagen we een groep dolfijnen zwemmen en ze sprongen op uit het water. Heel gaaf om dolfijnen in hun natuurlijke omgeving te bewonderen. Daarna zijn we op een paar verschillende plaatsen gaan snorkelen en hebben we veel kleurrijke, bijzondere vissen gezien.

Na Lovina zijn we doorgereisd naar Amed. Daar hadden we een familiekamer geboekt, dus we hadden allebei heerlijk een tweepersoonsbed! In Amed hebben we lekker bij het zwembad gelegen en een Balinese massage geboekt. Dat was een bijzondere ervaring waarbij we een heel sexy plastic broekje aan moesten. We hebben toch gelachen! De massage was bijzonder, maar wel lekker. Of het nou echt ontspanning bracht, nee dat niet echt haha! Ik dacht steeds wat gaan ze nu weer voor bijzondere techniek toepassen. Achja we zijn weer een ervaring rijker.

Vanuit Amed zijn we met de boot Gili Tragawan vertrokken. Eerst werden al onze tassen in kleine bootjes gezet en naar de grotere boot gevaren om ze daar in te laden. Daarna werden wij met dezelfde gammele bootjes naar onze boot gevaren en moesten we daar wachten totdat iedereen aan boord was. Er waren steeds golven dus er kwam een golf in ons bootje en ik was al nat tot mijn middel nog voordat we echt vertrokken waren. Doordat wij één van de eersten op de boot waren, moesten we best lang wachten voordat we vertrokken. Ondertussen dobberden we daar maar een beetje op zee en begonnen we beiden een beetje misselijk te worden. Gelukkig hadden we allebei reispilletjes ingenomen. Helaas bleken die bij Milou niet echt te helpen. Ik ben in slaap gevallen en we zijn na een paar uur veilig aangekomen op Gili T. Daar zijn we de eerste avond op stap geweest met twee Nederlandse jongens die we in ons hostel hadden ontmoet. We kwamen erachter dat de feestjes op Gili T heel tof zijn. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan en hebben we de schildpaddenopvang bezocht. Daar vangen ze babyschildpadden op totdat ze groot genoeg zijn om te worden vrijgelaten in de zee.

Bij ons hostel hadden we een snorkeltour geboekt voor de volgende dag. We zijn werden met de boot opgehaald op het strand. We zijn toen bij een aantal snorkelspots gestopt, waar we lekker hebben gesnorkeld. We hebben toen schildpadden gezien, beelden die op de bodem stonden, koraal en heel veel vissen. We hebben een lunchstop gemaak op Gili Air en zijn toen weer terug gevaren naar Gili T. Een mooi chill dagje zo en 's avonds hebben we nog een potje bierpong gespeeld in de bar.

De volgende dag zijn we met de boot van Gili T naar Nusa Lembongan gegaan. Omdat onze ervaringen met boten hier niet zo goed zijn, hebben we van tevoren allebei reispilletjes ingenomen. Dat was maar goed ook want de zee was vrij wild! Ik was halverwege de boottocht echt bang dat de boot in tweeën zou breken of om zou slaan! Er waren veel mensen zeeziek op de boot en er waren mensen die een paniekaanval kregen. Het was dus een heel spannend boottochtje van wel zeven uur!! We zijn gelukkig weer heelhuids op het eiland Nusa Lembongan aangekomen. Daar werden we over jeeps verdeeld en naar onze hostels gebracht. Dat was een bumpy ride waarbij je jezelf en je tas goed moest vasthouden om niks te verliezen en om niet zelf uit de jeep gelanceerd te worden!

We hebben een paar dagen op het strand en bij het zwembad gespendeerd. We hebben bij ons hostel een mantra tour geboekt. We werden opgehaald met de boot en zijn toen vertrokken naar mantrapoint. Daar zijn we met onze duikbril en snorkel het water in gegaan en hebben we met mega grote mantra's gezwommen. Dat was echt heel gaaf!! Sommige zijn echt wel een meter breed en bijna twee meter lang. Heel tof om daar zo dichtbij, naast en boven te zwemmen. Heel indrukwekkend! Daarna zijn we nog ergens anders gaan snorkelen en hebben we weer veel vissen gezien.

Voor de laatste paar nachten van onze vakantie zijn we met de boot naar Sanur gegaan. Hier hadden we een wat luxere kamer met ontbijt erbij geboekt. In Sanur hebben we vooral lekker rustig aan gedaan. We zijn naar het strand geweest en hebben bij het zwembad gelegen. Verder hebben we nog wat geshopt en een gezichtsbehandeling gehad. Gewoon omdat het kan en lekker goedkoop is. We zijn natuurlijk ook weer lekker uit eten geweest en hebben ons prima vermaakt samen!

Toen was het alweer vrijdag 15 september en tijd om afscheid te nemen. We hebben een hele leuke vakantie gehad samen en ik ben blij dat je me halverwege bent komen opzoeken Miloutje! Nieuw-Zeeland vond je toch net ff te ver haha! :) We hebben afscheid genomen op het vliegveld en ik ben weer met de taxi teruggegaan naar Sanur. De volgende dag ben ik met een wat luxere fastboot terug gegaan naar Gili T. Daar ben ik een weekje gebleven om te snorkelen en te feesten. Helaas heb ik weer bedwantsen gehad in mijn twee hostels daar, maarja joh alles went haha! Zelfs bedwantsen. Gelukkig was ik dit keer niet zo erg gebeten als de eerste nacht op Bali. Ik ben twee dagen op stap geweest met twee jongens die ik in mijn hostel heb ontmoet. Ze kwamen uit Jordanië en Amerika, heel leuk om steeds mensen uit verschillende landen te ontmoeten! We hebben een leuke tijd gehad en veel gelachen samen.

Na Gili T ben ik met de boot weer teruggegaan naar Sanur. Vanuit daar ben ik voor een weekend naar Uluwatu gegaan. Daar verbleef ik in een hostel waar ik veel leuke mensen heb ontmoet. We hebben veel dingen samen gedaan. We zijn naar een strandfeestje geweest, uit eten gegaan en we hebben de zonsondergang gezien. Ik heb ook de tempel in Uluwatu bezocht samen met Karelle. Dat was heel mooi. Je moest er wel uitkijken voor de apen, want die stelen er alles van je. We hoorden ineens iemand gillen en toen had een aap de telefoon van een Chinees koppel gestolen. Een verzorger ging er achteraan om de telefoon in ruil voor voedsel terug te krijgen. Daarna moest het koppel de verzorger betalen om hun telefoon terug te krijgen, tsja dat is hier blijkbaar ook gewoon een betaalde baan. Mijn laatste bestemming op Bali was Canggu. Daar zat ik in een heel chill hostel met twee zwembaden, een bar en heerlijk eten! Ik heb daar nog een paar dagen lekker niks gedaan voordat ik terug zou vliegen naar Auckland. Op het vliegveld aangekomen moest ik na de douane mee komen naar kantoor. Blijkbaar was ik één dag langer gebleven dan dat mijn visum geldig was. Ik moest een boete van omgerekend twintig euro betalen en toen kon ik gelukkig mijn vlucht halen.

Veel leesplezier en de groetjes vanuit het zonnige Byron Bay in Australië!

Liefs,

Bianca

1. Anny Timmermans Bisschop:
    21 januari 2018
    Spannende belevenissen Bianca!!
  2. Marlou van Amstel:
    21 januari 2018
    Ik had je inderdaad gemist, hoor! Maar met jouw drukke leven 😜 snap ik dat je geen tijd hebt voor je blog! Maar ik heb er weer van genoten.
    Veel plezier nog en tot gauw!
    Groetjes
  3. Marijke Boots:
    Hoi Bianca
    Ook de beste wensen voor 2018. Ik ben benieuwd of je nog thuis kom of dat je daar blijf!! Het was een tijd geleden dat we wat van je horen het is daarom weer leuk om je reisblog te lezen. Je schrijft het allemaal weer erg leuk op dat je het zo voor je ziet gebeuren wat je meemaak. Tot ziens groetjes van de Borstjes uit Berkhout
  4. Nel Sepers:
    23 januari 2018
    Mooi uitstapje naar Bali.
    Nu dus nog effe Australië en dan.......'t Veld? Geniet daar en tot ziens. Groeten de buren.
  5. Jose:
    23 januari 2018
    Mooi om te lezen dat je zo genoten heb in Bali. Nu dus weer in Australië nog veel plezier geniet er van.
  6. Anny Timmermans Bisschop:
    25 januari 2018
    Wat heb ik weer genoten van je mooie grote reis verhaal !
    Vanaf 11 -11 -17 met mij vriend voor veertien dagen op vakantie geweest naar Java en Bali , Twee verschillende eilanden om te bekijken . Wat hebben wij samen ook veel
    gezien en beleefd van die twee mooie natuur eilanden.
    Voor ons een paar spannende dagen geweest op Bali de berg Agung was toen op sprongen , de as wolk waaide gelukkig niet naar vliegveld in Denpasar .Zodat we gelukkig veilig thuis kwamen . Bianca geniet verder van je reis en de belevenissen !
    Pas goed op je zelf ,ga je goed ! Tot weder horen !
    Liefs van mij Anny Timmermans Bisschop
  7. Marga Bisschop:
    4 februari 2018
    Zo,ik ben er echt voor gaan zitten om je avontuur te lezen,je maakt veel mee , en geniet volop. Leuk om te lezen ! Heel veel plezier daar !
  8. Kees en Thea:
    12 februari 2018
    Hoi Bianca gefeliciteerd hoor met je verjaardag, vanmorgen hoorde ik van je moeder dat je 8 maart terug komt. Geniet er nog lekker van de laatste maand!!! Groetjes van ons.
  9. Anny Timmermans Bisschop:
    2 maart 2018
    Hallo Bianca
    Wat lees ik in je mail ,kom je 8 Maart weer terug naar je geliefde stekkie !
    Ik wens ik nog enkelen fijne dagen toe .En een goede reis terug naar N. Holland.
    Heel veel liefs met een Drontense knuffel van mij Anny Timmermans Bisschop.