Mijn drie maanden ''winter'' in Auckland

3 december 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Kia Ora allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier is dan eindelijk weer een nieuwe reisblog. Hier weer even een berichtje vanuit Nieuw-Zeeland over mijn 3 maanden in Auckland in Juni, Juli en Augustus.

Toen ik in de laatste week van mei ben aangekomen in Auckland had ik een paar sollicitatiegesprekken op de planning. Eentje daarvan was bij Restaurant Number 5. Dat gesprek ging goed en was met een Nederlandse manager. Het was een kort gesprek, maar na een paar dagen werd ik teruggebeld dat ik die vrijdag kon komen proefdraaien. Daarna ben ik daar voor fulltime aangenomen. De eerste week werkte ik 24 uur en daarna werkte ik elke week maar 10 of 15 uur per week en dan verspreid over 4 of 5 dagen. Dat was wel jammer, het was gewoon niet druk genoeg waardoor ik niet veel uren kon werken. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar een andere job waar ik meer zou kunnen werken. Terwijl ik bij Number5 werkte, kon ik in het hostel waar ik verbleef schoonmaken in ruil voor accommodatie. Dit was dan elke dag van 10:00 tot 13:00 uur. Dit heb ik bijna een maand gedaan.

Vlak daarna kon ik proefdraaien bij Big Little Grill. Dat is een klein steakrestaurant wat onderdeel is van een foodcourt. Er staan 80 tafels en daar omheen zijn ongeveer 12 verschillende restaurantjes gevestigd. Daar ben ik aangenomen en toen heb ik ontslag genomen bij Number5 Restaurant. Ik heb daar een maandje met plezier gewerkt, totdat het daar ook vrij rustig werd en ik daardoor elke week minder uren kreeg. Uiteindelijk ben ik gewoon van het werkrooster verdwenen en heb ik me vooral verveeld de laatste 3 weken in Auckland. Ik ben veel op stap geweest en heb wat uitjes gepland om mijn tijd te vullen.

Toen was het eindelijk tijd om naar Bali te vliegen voor een toffe vakantie met Milou. Een vakantie vol zon, zee, drankjes en lekker eten. Daar vertel ik in mijn volgende reisblog weer meer over.

Liefs,

Bianca
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yana:
    3 december 2017
    Goedemiddag lieverd.Wat een leuke dingen maak je tijdens de reis.Zo als ik lees je leven vol avontuur. Super blij voor je.hier is alles goed.Bij hvc is niet veel veranderd. Groetjes van jongens en veel plezier
  2. Nel Sepers:
    3 december 2017
    Hoi Bianca, nog een mooi tijdje in Nieuw-Zeeland en een goede decembermaand. Groeten de buren.
  3. Jose:
    5 december 2017
    Hoi Bianca
    Jammer dat het niet beter lukt met je werk, maar voor de rest geniet je lekker zo te lezen. Prettige feestdagen en een goed gezond 2018.
    Groeten Jose en Jouke.
  4. Anny Timmermans Bisschop:
    6 december 2017
    Lieve Bianca
    Ik heb van mij nieuwe vriend aan geboden gekregen deze Java en Bali reis van 17 T/M 28 November .Wat hebben wij samen met een georganiseerde reis genoten. Java, vies !
    veel, armoe, druk, mooie rijstvelden, vulkanen ,enz,Bali wat een pracht van een eiland .
    Bianca geniet verder op je weg van al je belevenissen! Ga je goed in 2018 ! liefs Anny++! +++!
  5. Anny Timmermans Bisschop:
    24 december 2017
    Lees nu net jouw blog. Was een korte door alle drukte, kijk nu alweer naar de volgende uit.😘