Het begin van mijn reis naar Nieuw-Zeeland

7 januari 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Beste allemaal,

Donderdagochtend was het dan eindelijk zover! Ik ben die avond ervoor nog tot 01:30 uur bezig geweest met de voorbereidingen en mijn tas inpakken, haha oeps! Gewoon mooi op tijd zoals jullie dat van me gewend zijn! ;) Dus heb ik voor vertrek maar 4 uurtjes geslapen, dat mocht de pret echter niet drukken. Ik ben rond half 6 opgestaan en heb mezelf naar de douche gesleept om een beetje wakker te worden. We zijn daarna om 06:45 uur naar Schiphol gereden en waren al om half 8 op Schiphol. Daar was Marcia ook om me uit te zwaaien. We gingen op Schiphol nog ff een koppie doen. Daarna hebben we nog wat foto's gemaakt en heb ik mijn bagage ingecheckt. Rond 9 uur hebben we afscheid genomen en ben ik richting de douane gegaan. Daar was het best wel druk! Gelukkig liep de rij wel redelijk door. Alles was prima dus ging ik per ongeluk door de poortjes heen, (waardoor ik lekker vooraan in de rij voor de paspoortcontrole kwam) eigenlijk had ik achteraan moeten sluiten haha foutje! ;) Ik was dus redelijk snel weer aan de beurt en daarna nog even plassen en richting het vliegtuig. Ik was om 10:10 uur bij de gate om te boarden, daar stond al op het bordje dat de gate bijna ging sluiten. Again dus weer precies op tijd haha.

We zouden om 10:25 uur vertrekken maar we bleven steeds maar stilstaan. Rond 5 voor 11 kwam de piloot met de mededeling dat er iemand was die zijn bagage al had ingecheckt, maar dat die toch had besloten om in ons koude kikkerlandje te blijven. Hierdoor moesten er 4 containers met koffers uitgehaald worden om ook zijn/haar bagage eruit te zoeken en in Nederland achter te laten. Uiteindelijk gingen we rond kwart over 11 rijden en half 12 de lucht in. Een uurtje later vertrokken dus, ik dacht wel: ik hoop dat we dan niet nog meer vertraging hebben want ik heb nu nog maar 2 uur de tijd om over te stappen... Gelukkig heeft de piloot mij horen denken en wat extra plankgas gegeven, waardoor we keurig om 6 uur 's ochtends op Singapore aankwamen! :) In het vliegtuig heb ik best lekker gegeten: eerst wat gezouten pinda's, toen rijst met kip, als ontbijt weer lekker noedels met kip. Veel warm eten dus aan boord, maar wel lekker! Wel een beetje bijzonder om noedels als ontbijt te eten, een paar broodjes met kaas of vlees had ik ook helemaal prima gevonden. :) Het eten in het vliegtuig ging ook wel goed, er is niks op mijn schoot gevallen, in tegenstelling tot de vrouw die naast mij zat: die moest af en toe wat noedels tussen haar benen vandaan vissen, dat was wel grappig om te zien! We hebben wel wat turbulentie gehad onderweg, we schudden allemaal 10 minuutjes heen en weer, dus dat viel wel mee!
Ik heb maar weinig geslapen tijdens deze vlucht, hooguit een paar uurtjes. Ik ben uit verveling maar een heel seizoen Grey's anatomy gaan kijken. Dat was wel chill.

Die wc blijf ik maar een raar ding vinden in het vliegtuig! Gelukkig moest ik op de eerste vlucht maar 1 keer en op de 2e vlucht ook maar 1 keer naar de wc. De wc van Singapore Air was prima en daar moest je gewoon de klep dichtdoen en dan op een knop drukken om door te trekken. De wc van mijn 2e vlucht met Air New Zealand had gewoon een eigen wil! Dan zat ik nog op de wc en dan ging die uit zichzelf gewoon al doorspoelen terwijl ik nog op de pot zat! Haha ik schrok me dus dood en sprong van de wc af. Ik moest natuurlijk niet vacuüm zuigen op die wc pot haha! Daarna durfde ik niet meer op de pot te gaan zitten en heb ik gewoon gewacht totdat we op Auckland aankwamen.

Nog weer even terug naar mijn tussenstop op Singapore na dit mooie wc met eigen wil verhaal. Dat we op Singapore aankwamen had ik even de tijd om mijn tanden te poetsen en me lekker op te frissen. Ze waren daar nog helemaal in Kerstsfeer meet allemaal Kerstbomen, lichtjes en er werden zelf Kerstliedjes te horen! Best bizar haha want ook daar was de Kerst al voorbij.

Ik had van Liesbeth Wijnker gehoord dat Marlinda en Ingrid ook vrijdagochtend om 08:55 uur van Singapore naar Auckland zouden vliegen. Er was dus wel een kans dat we misschien wel met hetzelfde vliegtuig zouden vliegen. Ik zag op de borden dat zij ook bij A16 moesten boarden, daar moest ik ook boarden. Ik was al om half 8 door de douane gegaan en zat bij A16 te wachten. Ik kon zo precies zien wie er allemaal door de douane kwamen. Na een half uurtje zag ik Ingrid en Marlinda aan komen lopen en wisten we dus zeker dat we op dezelfde vlucht zaten. We hebben nog wat gekletst en zijn toen het vliegtuig ingegaan. We zaten ook nog redelijk dicht bij elkaar. Ik zat op rij 48 en zij zaten op rij 40. We vertrokken deze keer voor de verandering gewoon precies op tijd en omdat ik tijdens de vorige vlucht maar een paar uur had geslapen, was ik nu wel erg moe en heb ik heel wat uren geslapen. Toen ik wakker werd zag ik Marlinda en Ingrid richting de wc's gaan en besloot ik om daar ook ff heen te gaan. We hebben toen wel 3 kwartier gezellig staan praten met z'n 3en bij de wc's. Toen ik daarna terug ging naar mijn stoel moesten we nog maar 3 uurtjes vliegen naar Auckland. Ik heb toen weer veel geslapen en heb nog een poging gedaan om de film Bridget Jones's baby te kijken, maar ik viel steeds in slaap haha. Uiteindelijk heb ik ongeveer 3 kwart van de film afgekeken en toen gingen we landen. Tijdens deze vlucht hadden wel sterke turbulentie gehad, de man voor me had een beker water. Door de turbulentie gingen we opeens een stukje naar beneden waardoor het water uit zijn beker vloog en op zijn schoot belandde hahaha echt hilarisch om te zien! Ik had gelukkig net mijn sinaasappelsap op vlak voor de turbulentie begon, anders zat ik waarschijnlijk ook onder met die plakzooi! Ik was al lang blij dat ik niet op de wc zat op dat moment, anders waren je billen helemaal nat geworden van je eigen plas...blegh! Gelukkig hadden we maar een kwartiertje turbulentie en daarna niet meer. Het warme eten van Air New Zealand vond ik niet zo lekker, het koude eten was prima. Je kon ook gewoon steeds van die tortilla chips bestellen, dus dat was wel erg lekker en heb ik een paar keer gedaan! :)

We zijn om 23:15 uur op Auckland aangekomen. Dat was dus ruim een half uurtje eerder dan gepland. Daarna weer door de paspoortcontrole, bagage ophalen en door de douane. Dat ging allemaal goed! Ik had echt binnen 5 minuten mijn bagage al op de band gevonden. Vlak voor de douane kwam ik Marlinda en Ingrid weer tegen en toen zijn we samen door de douane gegaan en naar de aankomsthal gelopen. Bij de douane reed ik nog per ongeluk tegen een Indonesisch klein omaatje aan met mijn bagagekarretje, haha oepsie. Nouja onkruid vergaat niet hè zullen we dan maar zeggen! ;)
Toen nog een paar selfies genomen met Marlinda en Ingrid. Daarna hebben we in de aankomsthal afscheid genomen en gingen ze met de chauffeur mee, die op hen stond te wachten.
Het was toen rond 00:300 uur en ik had Wi-Fi verbinding dus kreeg heel veel appjes binnen en Facebook berichten. Dus ik ben eerst een half uur bezig geweest om al die berichten te lezen en te beantwoorden. Daarna ging ik op zoek naar een pinautomaat om wat Nieuw-Zeelands geld te pinnen voor de bus. Daarna op zoek naar de bushalte, die had ik redelijk snel gevonden en ik moest een half uurtje wachten op de eerst volgende Sky line bus met Wi-Fi aan boord. Dus om 01:45 dus bus gepakt en lekker internetten onderweg. Ik ben voorin de bus gaan zitten om alvast een beetje te wennen aan het links rijden, voor het geval dat ik dat ook ga doen. Het zou slordig zijn als ik dan een rotonde op de Nederlandse neem haha! :P Een half uurtje later moest ik uit de bus stappen en op zoek naar mijn hostel. Ik heb aan een aantal mensen gevraagd en uiteindelijk kwam ik om 02:30 uur aan in mijn hostel. Daar kreeg ik mijn kaartje van mijn kamer en wat startpapierwerk. Toen ging ik met de lift naar mijn kamer, 409, ik kwam binnen en deed het licht aan. Toen kwam ik erachter dat er al 4 kerels lagen te slapen in die kamer hihi oeps! Dus ik deed snel het licht weer uit, toen 1 van hen zei dat ik het licht wel even aan mocht doen. Ik heb het licht weer even aangedaan, snel mijn spullen aan de kant gezet en ben in bed gekropen. Ik vond het wel een vreemd idee dat ik op een kamer sliep met 4 wildvreemde jongens. Ik kon ook niet meteen slapen omdat het warm was en ik iedereen hoorde zuchten of draaien. Toen rond 6:00 uur kwam er nog een meisje bij die op stap was geweest, toen was ik wat meer gerustgesteld. Haha toch nog een ander meisje op de kamer en niet alleen maar jongens.

Ik heb niet heel veel geslapen maar werd af en toe wakker. Om 10:30 ben ik maar mijn bed uitgegaan omdat ik toen al 2 uur wakker was. Toen ben ik rond 11:30 uur op zoek gegaan naar waar ik moest ontbijten, dat was om de hoek vlakbij mijn hostel, 2 minuten lopen bij de Coffee Shop. Daar kon ik mijn ontbijtbon inleveren voor een warme drank en wat toast. Ik heb toen groene thee genomen en wat toast met boter en kaneel. Dat was wel lekker, maar helaas niet zo veel. Toen heb ik nog een paar rondjes buiten mijn hostel gelopen om de omgeving een beetje te verkennen. Toen ik terugkwam op mijn kamer heb ik me voorgesteld aan mijn kamergenoten. Ik weet alleen nog dat er een Frans meisje: Coco en een Nederlandse jongen: Jorn, bij mij op de kamer zitten. Die andere 3 jongens spreek ik nauwelijks. Vanavond ben ik met Jorn naar de Subway gelopen om wat avondeten te halen en we hebben onze broodjes op het dakterras opgegeten. Daar was het heel druk, veel mensen waren aan het koken of hadden eten besteld. Er is ook een bubbelbad op het dakterras, echt chill! Daarna ben ik nog een paar uur gaan tukken in mijn bedje want ik was best wel moe.

Nou dat was hem dan vrij uitgebreid over de afgelopen 3 dagen. Veel leesplezier en ik zie jullie reacties wel verschijnen! :)

Groetjes uit het zonnige Auckland: rond de 20 graden!
Bianca

1. Jose:
    7 januari 2017
    Je heb al heel wat meegemaakt in dit korte tijdje dat kan wat worden, leuk om te lezen.
  2. Milou:
    7 januari 2017
    Oh Bianca, ik ga alweer helemaal stuk hier..
    Dat WC verhaal... wat ben je toch een lekker kind.
    Hou ons alsjeblieft op de hoogte, het is echt te leuk om te lezen!!
    En, Jorn ook een beetje een lekkerding? haha..
    Liefs, Milou
  3. Zusje:
    7 januari 2017
    Haha niet zo preuts he Bie Toch heerlijk tussen al die mannen op de kamer Veel plezier
  4. Sonja:
    7 januari 2017
    Wat gezellig! Je hebt vast een blijf van mijn lijfcursus gevolgd toch! Hahaha.
    Heel veel plezier hoor.
  5. Marlou van Amstel:
    7 januari 2017
    Wat leuk dat je 'n blog bijhoudt!
    Dat scheelt mij 'n reisje naar Nieuw Zeeland! Veel plezier!
  6. Anny Timmermans Bisschop:
    Hoi Bianca,
    je hebt al heel wat meegemaakt in een paar dagen. Dat belooft wat?
  7. Anny Timmermans Bisschop:
    7 januari 2017
    leuk geschreven: ga zo door.
  8. Bianca:
    9 januari 2017
    Hoi allemaal,

Leuk om jullie reacties te lezen en om te horen dat jullie mijn blog leuk vinden om te lezen. :)
    Haha nee Milou, Jorn is gewoon een aardige jongen om mee te chillen.
    Die blijf van mijn lijfcursus was gelukkig niet nodig! ;) haha
    Mocht je je nog bedenken Marlou: je bent van harte welkom en het is echt de moeite waard om dit prachtige land eens te bezoeken! :)
    Ben benieuwd wat er nu verder weer allemaal gaat gebeuren.

Groetjes Bianca