De eerste week in Auckland

15 januari 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Kia Ora allemaal!

Hier weer even een update van mijn reisavontuur. Ik ben de afgelopen week in Auckland geweest. De eerste 2 dagen was ik heel moe en had ik echt last van een jetlag. Ik heb veel geslapen en was dan 's nachts weer wakker. Gelukkig is dat nu helemaal over en ben ik helemaal gewend aan de tijdzone hier. De eerste paar dagen dacht ik wel echt: waarom moest ik nou weer in mijn eentje op reis?! Ik moest er heel erg aan wennen dat ik alleen was en voelde me soms wel een beetje verloren haha. Gelukkig ben ik daar nu wel aan gewend en maak je snel contact met andere reizigers. :)

De afgelopen week had ik vooral veel administratieve dingen die ik moest regelen. Ik had maandag een informatie bijeenkomst over welke papieren ik allemaal moest invullen voor mijn werkvisum. Ik moest een taxnummer aanvragen en een bankrekening openen. Ik had dinsdag een afspraak om 9:00 uur met de bank om mijn bankrekening te openen, ik zit daar keurig met mijn goeie gedrag om 8:55 uur, zegt die vent doodleuk dat hij al helemaal volgeboekt zit vandaag en dat hij morgen een afspraak met mij heeft staan. Ik had ook nog slecht geslapen die nacht omdat er een Engelse, dronken snurker bij me op de kamer sliep, die iedereen vanaf 5:30 uur wakker hield! :( Gelukkig was die vent weg toen ik 's middags weer terug kwam! :)

Woensdagochtend weer om 9:00 uur terug naar de bank en ik stond letterlijk met 6 minuten weer buiten! Dat ging dus redelijk snel! Toen beneden geld gepind en op mijn kiwi-rekening gezet, daarna mocht ik zelf een pincode kiezen, dus dat was wel lekker! Toen ben ik wat boodschappen gaan doen om te kijken of mijn pinpas het ook echt deed. Gelukkig maar, hij deed het! :)

Ik heb de hele week een beetje rondjes gelopen door Auckland om de omgeving te verkennen. Het is me opgevallen dat hier best veel zwervers zijn en dat je op elke hoek van de straat fastfood kunt kopen. Ik heb de eerste week eigenlijk nog geen één keer in mijn hostel gekookt en nog elke dag wel buiten de deur gegeten. Ik heb vandaag (zondag) een tomatensoepje, een tosti en een limoentoetje gegeten in mijn hostel. Mijn voornemen is om vanaf nu vaker voor mezelf te gaan koken. Ik ben wel blij dat ik vanaf nu mijn eigen ontbijtjes moet gaan regelen, want ik heb net een week lang, elke dag, kaneeltoast met vanillesaus gegeten met een halve liter groene thee erbij. Het was lekker, maar wel wat eentonig haha.

Maandag kwamen er 3 Deense meiden bij mij op de kamer slapen en toen ben ik een potje met ze gaan kaarten beneden. Ik verloor wel steeds dus ik was dan de 'asshole' volgens de spelregels, haha oeps! Volgens mij heet dat kaartspel presidenten. Later die week gingen we ook de jacuzzi op het dakterras testen, dat was lekker warm!

De eerste week die ik had geboekt, was inclusief een tripje naar de Bay of Islands in Pahia. Hier zou ik dan 1 nachtje blijven en de volgende dag weer terug met de bus naar Auckland. Ik wilde graag wat langer in Pahia blijven dus heb ik donderdag een buspas gekocht bij Kiwi Experience. Hiermee kan ik een jaar lang heel Nieuw-Zeeland doorreizen met de bus. Het is een hop-on hop-off bus, dus je kan zelf heel makkelijk beslissen om ergens langer of korter te blijven. Daarna heb ik via booking.com een hostel geboekt voor 5 nachtjes. Dus dat was weer snel geregeld.

Woensdagavond was er gratis pizza eten in mijn hostel, dus daar had ik me voor ingeschreven zodat ik wat nieuwe mensen zou ontmoeten. Om 20:00 uur liepen we met een hele groep mensen naar een kroeg wat verderop in de straat. Daar binnen kregen we een welkomsdrankje en moesten we daarna limbodansen voor een stukje pizza. Daarna werden er allemaal spelletjes gespeeld en kon je meedoen. Dat gratis pizza eten stelde niet zo heel veel voor, want ik heb maar 2 stukjes pizza gehad. Ik heb nog met wat Duitse meiden gekletst en een biertje gedronken. Toen vond ik het wel weer mooi geweest en ben ik rond 23:00 uur weer naar mijn hostel gelopen om te gaan slapen.

Donderdagochtend vroeg zijn de 3 Deense meiden vertrokken en kwamen er 's middags weer nieuwe kamergenoten bij. Donderdag heb ik de hele dag aan mijn Engelse CV gewerkt en heb deze gecontroleerd en aangepast met Zoe, dat is mijn contactpersoon. 'S avonds vroegen mijn kamergenoten of ik samen met hen ergens wat wilde gaan eten. Prima! Ik was met Maikel en Kevin, ze komen uit Korea en Frankrijk. Het was best gezellig en zo hoefde er niemand alleen te eten. Het is leuk dat je zoveel mensen met verschillende nationaliteiten leert kennen, zo is er geen dag hetzelfde. Donderdagavond werd er door mijn hostel nog een pubcrawl georganiseerd en ik wilde daar eigenlijk wel aan mee doen. We waren pas om 19:30 uur terug van het eten en de pubcrawl begon al om 20:00 uur. Ik ben toen maar op mijn kamer gebleven om mijn tas helemaal in te pakken.

Ik ben vrijdag al om 7:15 uur vertrokken met de bus richting de Bay of Islands, onderweg zijn we een aantal keren gestopt bij mooie watervallen en eettentjes. Ik zat helemaal vooraan in de bus dus kon alles goed zien. We hadden een gezellige buschauffeur: Jarred, die mij steeds Dutchie noemde. :p Hij vertelde onderweg allemaal interessante weetjes en gaf veel informatie over Nieuw-Zeeland. Verder kon je je onderweg inschrijven voor verschillende activiteiten in Pahia. Ik moest de plaats opschrijven waar ik opgehaald wilde worden en verstond dat de buschauffeur Wolf zei, maar dat was dus helemaal niet zo haha! Hij moest het nog een paar keer voor me spellen voordat ik begreep dat hij Wharf zei, oeps! Ik moet mijn Engels dus nog wel wat verder ontwikkelen! Wolf, haha you crazy Dutchie! Aldus Jarred.

Er was ook een Engels meisje die een kater had van de pubcrawl op donderdagavond. Helaas moest die dus ook helemaal vooraan in de bus zitten. Gelukkig stopte dus buschauffeur regelmatig, dan kon zij de bus uit om even te kotsen en konden we daarna weer verder rijden. Wel gênant dat je de avond voor zo'n busreis van 4 uurtjes gaat zuipen en dan met een dikke kater in de bus zit! Die Engelse meiden zaten die ochtend nog met z'n allen een pizza op te eten. Karma is a bitch zullen we dan maar zeggen! :)

Ik heb vrijdag in het eerste hostel waar ik sliep nog 2 Nederlandse meiden ontmoet: Svea en Maaike. Daar ben ik vrijdagavond mee naar de BBQ gegaan die werd georganiseerd ons hostel. Lekker biefstukje, worstje, gepofte aardappel, wat salade en brood gegeten. Verder ook weer even lekker Nederlands gebabbeld voor de verandering. Misschien kom ik ze later wel weer tegen op mijn reis. Je ziet namelijk wel regelmatig dezelfde mensen. Ik ontmoet wel veel mensen, maar nog niet echt iemand waarmee ik samen kan reizen tot nu toe. Dat komt later vast wel goed!

Ik ga morgen (maandag) om 8:00 uur met een boottocht mee langs verschillende eilanden en ik ga een eilandhike doen. Onderweg zien we misschien wel dolfijnen en walvissen. Dinsdag ga ik kajakken met een gids en nog 5 mensen. Woensdag ga ik naar Cape Reinga, het Noordelijkste puntje van het Noorder eiland. That's where the Tasman Sea meets the Pacific Ocean. Donderdagmiddag ga ik weer met de bus terug naar Auckland, daar blijf ik 1 nachtje en dan ga ik door naar Hot Water Beach.

Zo, dat was het weer even voor nu. Ik ga nu lekker naar m'n bedje want ik moet er vroeg uit morgen. Ik was afgelopen nacht ook alweer om 5:30 uur wakker omdat we een Chinese snurker bij ons op de kamer hadden....echt best irritant die snurkers. Misschien boek ik vanaf nu gewoon alleen maar female dorms, dan is het snurkgevaar een stuk kleiner haha!

Tot snel en een zonnige groet vanuit Pahia!

X Bianca

1. Anny Timmermans Bisschop:
    15 januari 2017
    Je bent nu alweer 10 dagen onderweg maar het is zeker niet saai bij jou. Leuk verhaal.
  2. Milou:
    15 januari 2017
    Gaaf Bianc, al die nieuwe mensen en avonturen. Hopelijk komt er snel iemand waar je een beetje mee op kan trekken..
    We bellen snel weer topper!! ❤
  3. Lisette smit laarhoven:
    15 januari 2017
    Leuk verhaal Bianc je maakt iedere dag wat mee en ontmoet nieuwe mensen kijk uit naar je volgende blog erg leuk om te lezen kas dat je zus binnekort ook voor 5 weken naar je toe komt dus dat wordt vast heel gezellig zou zeggen houwen zo!!!!!
  4. Jose:
    15 januari 2017
    Heel leuk om te lezen Bianca je maak wat mee zo, veel succes verder.
  5. Jose:
    15 januari 2017
    Nog even een tip wat dacht je van oordoppen met al die snurkers?
  6. Jose:
    15 januari 2017
    Nog even een tip wat dacht je van oordoppen met al die snurkers?
  7. Liesbeth Wijnker:
    15 januari 2017
    Heey Bianca, Wat een leuk verslag van je eerste dagen in Newzeeland. Goed om te lezen dat je je daar prima vermaakt en leuke mensen ontmoet !!
    Geniet er lekker van en we blijven je volgen !!
    Groetjes van ons ......
  8. Marlou van Amstel:
    16 januari 2017
    Ik hoor 't al, jij verveelt je geen moment de komende tijd! Super leuk voor je!
  9. Ton Kieftenburg:
    16 januari 2017
    Wij verre reizen maakt kan veel verhalen. Leuk verslag met leuke ontmoetingen. Veel plezier nog. Groet vanuit Alkmaar.
  10. Nel Sepers:
    Hoi Bianca,
    Zo al lekker druk geweest. Mooi dat je geniet van alles wat op je pad komt.
    Leuk om te lezen.
  11. Anny Timmermans Bisschop:
    17 januari 2017
    Leuk verhaal Bianca en blijf genieten.
  12. Kees en Thea:
    22 januari 2017
    Hoi Bianca, heel leuk om je verhalen allemaal te lezen, we genieten ervan! Veel reisplezier nog de komende tijd. Groetjes van ons.
  13. JosD:
    26 januari 2017
    Mooi begin van je reis en goed beschreven. Groeten uit Christchurch