Partytown Queenstown: I love it! Had a great time!! :)

12 maart 2017 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Ik heb weer even wat tijd vrijgemaakt om mijn reisblog bij te werken. Ik heb alweer nieuwe foto's geplaatst, dus die kunnen jullie bewonderen.

Op zondag 19 februari zijn we om 9:00 uur vanuit Wanaka richting Queenstown vertrokken. Jordan vertrok op dezelfde dag dus konden we gezellig naast elkaar zitten in de bus. In de bus kon je je inschrijven om te gaan bungeejumpen. Die kans heb ik toch maar aan me voorbij laten gaan, aangezien ik niet zoveel met grote hoogtes heb. ;) We hebben lekker gekeken hoe een aantal mensen van de brug afsprongen. Die was ''maar'' 43 meter hoog, maar ik was daar nooit vrijwillig vanaf gesprongen hoor! Je had me eraf moeten duwen dan. Na deze break zijn we doorgereden naar Queenstown, the partyplace of New Zealand! Wat een schattig en druk stadje! Er is van alles te doen en er zijn altijd wel mensen op straat.

Rond 15:00 uur waren we ingecheckt bij ons hostel en gingen we een rondje lopen. Jordan en ik wilde allebei graag paardrijden dus gingen we kijken waar we zo'n tour konden boeken. Vlak naast ons hostel zat een reisbureau en daar hebben we meteen een paardentour geboekt voor aankomende donderdag. We hadden verschillende opties, maar we hebben gekozen voor een tour die 4,5 uur zou duren. Dat was dus alvast geregeld! Die avond hadden we ons opgegeven voor het avondeten in Red Rock Bar om 19:00 uur. Voor tien dollar kregen we heel lekker en veel eten. We kregen spareribs, kippenpootjes, couscous salade en gepofte tomaat. Na het eten werd er een kroegentocht gehouden. Tijdens het eten raakten we in gesprek met een groep Engelse jongeren en werden we uitgenodigd om bij hun hostel wat te komen drinken. Zo gezegd, zo gedaan! Wijn opgehaald en daarheen gegaan. We gingen drankspelletjes doen met z'n allen. Wat hebben we gelachen en lekker gezeten. Toen hop de stad in! De kroegentocht hebben we door alle gezelligheid maar half meegekregen, maar het was een geslaagde eerste avond! :)

Maandag hadden we een lekker rustig dagje en zijn we bij het meer gaan chillen in de zon. Jordan had met een vriendin afgesproken en daarna zijn we met z'n drieën met de gondellift omhoog gegaan. Daar kon je over heel Queenstown en het meer uitkijken, prachtig! We besloten om te gaan rodelen. We moesten dan met een soort gammele skilift nog verder omhoog. Daar aangekomen moesten we een mooi blauw helmpje opzetten en kregen we instructies hoe we het karretje moesten besturen en hoe we moesten remmen. Haha niet geheel onbelangrijk dus! We konden zes rondjes rodelen en we hadden keuze uit twee verschillende banen. Het ging nog best hard! Na een aantal rondjes hebben we pauze genomen en in de zon gezeten. Toen gingen we weer terug de baan op en voor ons reed een Chinese vrouw. Wij hadden al even gewacht, zodat zij een goede voorsprong had. Helaas kwamen we haar halverwege de baan weer tegen omdat ze midden op de baan stil stond. Echt raar! Blijkbaar vond ze het heuveltje te hoog en durfde ze niet naar beneden. We konden haar ook niet inhalen, want de baan was daar te smal, dus moesten wij alledrie achter haar stoppen. Dus ik riep go go go and faster faster!! Toen ging ze gelukkig wat sneller. We waren bijna bij het einde en daar stond een groot bord met SLOW DOWN! Wat doet de Chinese vrouw? Die gaat vol gas naar het einde van de baan en remt niet af. Hier werd de baan smaller waardoor ze bijna uit haar karretje gelanceerd werd. Hahaha ik lag helemaal in een deuk, zo grappig om te zien!! Eerst stopt ze omdat ze niet meer durft, bij het einde van de baan gaat ze ineens op volle snelheid naar beneden en crasht ze bijna! Volgens mij was het ook nog haar eerste rondje en waarschijnlijk ook meteen haar laatste, want we hebben haar niet meer op de baan gezien! :p Hilarische middag weer! Ik had ook nog mazzel, want die man had mijn zesde rondje niet goed afgetekend. Hierdoor kon ik nog een extra rondje rodelen! :)

In Queenstown heb je een hele bekende burgertent genaamd Fergburger. We hadden bedacht dat we die maar gelijk maandagavond moesten gaan testen! Even wat weetjes over deze geweldige burgerzaak:
- Ze hebben verrukkelijke en geweldige burgers!
- Ze zijn open van 8:30 - 05:00 uur. Dan gaan ze een paar uur dicht om schoon te maken, daarna begint alles weer opnieuw.
- In de eerste 3 tot 5 uur dat ze open zijn dekken ze al hun kosten. De rest van de uren maken ze pure winst!
- Ze verkopen gemiddeld 1000 burgers per dag! Echt bizar!
- Er staat bijna altijd een rij en je moet altijd wel even wachten op je burger, maar het is zeker het wachten waard! :)
- Naast deze burgerzaak zit de Fergbaker en de Mrs Ferg Gelateria, ook helemaal geweldig!!

Wij stonden om 17:55 uur in de rij en hadden om 18:30 uur eindelijk onze burgers. Eerst moesten we 20 minuten in de rij om te bestellen en daarna moesten we nog een kwartiertje wachten tot onze burgers klaar waren. Jordan en ik hadden allebei de cockadoodle oink besteld. O MY GOD!! By far de beste burger die ik ooit heb gegeten! Het was een burger met knapperige en sappige kip, sla, tomaat, bacon, avocado, tomatenrelish, aioli en sla. Heerlijk!! I fell in love with the Fergburger!! We hebben de burgers meegenomen, wat drankjes gekocht en zijn toen in het park bij het meer gaan chillen. Na onze burger hebben we een ijsje gehaald bij Mrs Ferg Gelateria. We kwamen erachter dat ze daar hemels lekker ijs hebben! Mmm :) Die avond zijn we weer het nachtleven van Queenstown ingedoken met drankjes, dansjes en gezelligheid. Het was een geslaagd dagje!

Dinsdag was het super zonnig weer en hebben we lekker aan het meer gezeten. Verder hebben we die dag niet zoveel gedaan en die avond besloten we om de burger van Devil Burger te gaan proeven. Het was een lekkere en goede burger, maar the Fergburger was beter! Daarna hebben we weer een ijsje gehaald bij Mrs Ferg Gelateria. We zijn onze eerste paar dagen in Queenstown dus gestart met een burger- en ijsdieet, om de verschillende burgers te proeven. Dat was dus alvast een goed begin! Dinsdagavond zijn we lekker in ons hostel gebleven omdat we woensdag al voor 10:00 uur moesten uitchecken. We hadden allebei het YHA hostel geboekt toevallig. We hebben gewacht tot we om 14:30 uur konden inchecken. Het was weer erg warm en wij hadden geen zin om al onze spullen mee te slepen naar het volgende hostel. We hebben toen lekker een taxi gepakt en hebben ingecheckt. Die avond hadden we afgesproken om met een groepje meiden, waaronder Bekka, ergens wat eten te halen en dan wat te drinken aan het meer. Het werden wraps to go. Ik had er één met kip, spek, sla, komkommer, tomaat en avocadosaus. Erg lekker weer! Daarna wilden we nog graag een toetje dus gingen we naar the Cookie Muncher Cookie Bar. Daar hebben ze echt alles wat met koekjes en chocolade te maken heeft. Ik had een warm chocolade fudge koekje genomen en jullie raden het al: die was super lekker! :D Die avond zijn we weer met een hele groep op stap geweest en kwamen we weer veel bekenden tegen.

Donderdag was het dan eindelijk zover: Jordan en ik gingen paardrijden! We moesten om 13:30 uur bij het reisbureau zijn en werden daar dan opgehaald. We hadden allebei maar weinig ontbeten en hadden wel trek. Jordan kwam met het idee om nog een Fergburger te gaan halen en dat vond ik eigenlijk wel een goed idee! We stonden om 12:45 uur in de rij en het was toen niet zo druk. We hadden om 13:10 uur al onze burger! Ik had dezelfde burger genomen als de vorige keer, alleen dit keer met rundvlees in plaats van kip. Deze burger was ook weer heerlijk, maar niet zo lekker als mijn eerste burger met kip. Die vind ik tot nu toe het lekkerst! Ik heb natuurlijk nog lang niet alle 20 verschillende soorten Fergburgers geproefd, dus misschien verander ik mijn mening nog wel haha! ;) Snel onze burgers opgegeten en hop naar het reisbureau. Daar stond al een busje voor ons klaar en we konden meteen vertrekken. We waren met z'n vieren totaal waarvan drie Nederlanders. Onderweg zijn we af en toe gestopt op uitkijkpunten en konden we prachtige foto's schieten. Het was een hele mooie en zonnige dag om te gaan paardrijden. We zouden een rit gaan maken in de buurt van Glenorchy, dat is ruim een uurtje rijden vanaf Queenstown. We kwamen aan op een boerderij en daar kreeg iedereen een paard toegewezen. We moesten onze spullen in een klein tasje doen, dat aan het zadel werd vastgemaakt. Verder kregen we laarzen en een cap. Mijn paard heette Moose en die van Jordan Gamble. We gingen met een klein groepje op pad. Onze gids voorop, daarachter twee andere mensen en daarna wij. We hebben een hele mooie rit gemaakt door het bos, het weiland en door verschillende kleine beekjes. Het was voor mij ook heel gek om weer op een paard te zitten, de laatste keer is ruim twaalf jaar geleden geweest! Ik vond het echt heel gaaf om te doen. De omgeving was heel mooi en het was lekker warm. We reden door beekjes en op open vlaktes die omringd waren door bergen met sneeuw bedekte toppen. Heel mooi! Na anderhalf uur begon ik wel last te krijgen van mijn kont en benen, terwijl we alleen maar stapvoets hebben gereden. Ik was dan ook blij toen de boerderij weer in zicht kwam! Toen kwam het moment dat ik van Moose af moest.... Ik kon amper meer normaal lopen, mijn benen, knieën en kont deden zo zeer, echt niet normaal! Ik heb er nog wel een paar dagen plezier van gehad: als in spierpijn.. ;) In het busje terug naar ons hostel zijn we allebei in slaap gevallen. Onze chauffeur was zo vriendelijk om ons voor de deur af te zetten.

Toen zijn we gaan douchen, omkleden en hebben we patatjes gegeten in het park. We zaten allebei nog vol van onze Fergburger van die middag. Daarna verrassend genoeg weer drankjes gedronken aan het meer en de stad ingegaan. Party party! Vrijdag heb ik aan het meer gelegen in het zonnetje en 's avonds lekker makkelijk brood gegeten met gesmolten kaas en aioli. Hier in Nieuw-Zeeland eten ze echt alles met aioli en ik vind het heerlijk! Je krijgt het bij je patat, bij je brood en het zit op je burger. Ik hou ervan! De aioli gebruiken ze hier zoals wij thuis mayonaise gebruiken. Vrijdagavond zijn we weer de stad ingegaan om op Jordans laatste avond te proosten.

Zaterdag werd ik snotverkouden wakker en het regende bijna de hele dag. Ik ben toen de hele dag lekker in mijn hostel gebleven en heb heel wat afleveringen van Flikken Maastricht gekeken. Die avond heb ik maar weer eens een beetje gekookt voor mezelf. Ik had wraps gemaakt gevuld met kip, kaas, sla en tomaat. Al mijn vrienden waren zaterdagochtend weer verder gereisd en ik voelde me toch niet helemaal fit, dus ik ben lekker op tijd gaan slapen. Zondag heb ik ook een chilldagje gehouden en voelde ik me een beetje alleen. Ik heb toen een berichtje geplaatst op de facebookpagina Dutchies in New Zealand: of er iemand zin had om te chillen bij het meer of om samen op stap te gaan. Maandag rond de middag had Silke hierop gereageerd, dat ze aan het meer zat en dat we daar wel konden meeten.
Ik heb haar een berichtje terug gestuurd dat me dat wel gezellig leek en we hebben om 15:00 uur die dag afgesproken. Silke komt uit België en we hadden meteen een leuke klik, we bleken ook nog in hetzelfde hostel te zitten. Vanaf maandag zijn we eigenlijk de hele week samen opgetrokken en dat was erg gezellig! Maandag hebben we samen een Fergburger gehaald, want die had Silke nog niet geprobeerd en dat is een echte must do in Queenstown! Maandagavond zijn we samen op stap geweest en dat was weer een feestje! :) Dinsdagochtend moest ik weer uitchecken en naar een andere kamer verhuizen.

Vanuit ons hostel zagen we elke dag een oude stoomboot langsvaren die dan steeds toeterde. Hierdoor waren we nieuwsgierig geworden en wilde we ook wel graag mee met die boot. Zo gezegd zo gedaan, een kaartje gekocht en dinsdag om 12:00 uur zaten we op de stoomboot. Het was prachtig weer en de zon scheen volop! Het boottochtje duurde een half uurtje en de eindbestemming was een grote boerderij met een restaurantje ernaast. Daar zijn we van de boot afgegaan. Ze hadden er allerlei soorten dieren: schapen, alpacas, herten, eenden en een grote Schotse hooglander met een neusring. Onze gids gaf ons steeds voer zodat we alle dieren uit onze hand konden laten eten. Dat was leuk om te doen. Ondertussen vertelde hij van alles over de dieren en de boerderij. Rond 13:30 uur was het tijd voor onze Engelse High tea. Dat was goed geregeld! Er was thee, koffie, water, ijsthee en er waren scones, wortelcakejes, kokoscakejes, brownies, slagroom, boter en jam. We hebben op het terras in het zonnetje zitten te genieten. :) Na onze pauze ging onze gids nog met zijn twee honden laten zien hoe ze de schapen bijeen drijven. Het was heel tof om te zien hoe goed die honden naar zijn aanwijzingen luisteren. De schapen waren binnen recordtijd in de stal gedreven. Als laatste liet hij nog zien hoe een schaap geschoren wordt. Toen was het alweer tijd om met de boot terug te gaan. Het was een heel leuk en relaxed dagje. Die avond zijn we zoals bijna elke avond weer lekker drankjes gaan drinken aan het meer en als avondeten heb ik lekker een pizza gegeten van Dominos. Daarna zijn we de stad in gegaan en hebben we het weer gezellig gehad. :)

Woensdagochtend moest ik weer uitchecken bij mijn hostel en verhuizen naar een ander hostel. Het voordeel was wel dat dit hostel echt in het centrum zat. Dus ik kon kruipend naar huis als ik dat wilde haha! We hebben die dag niet zoveel gedaan, lekker aan het water in het gras gelegen. We hebben hard gewerkt aan onze bruine tint! ;) Die avond wilden we eens iets anders qua avondeten, dus werd het mexicaans. Een zeer goede keuze! Mmm! Die avond was het best koud buiten, dus zijn we een filmpje gaan kijken in mijn hostel met een wijntje erbij. We zijn nog wel de stad in gegaan, maar het was heel rustig en niet echt gezellig. We waren mooi op tijd weer thuis deze keer. Het Adventure Queenstown hostel waar ik sliep, is het beste hostel dat ik tot nu toe heb gehad, samen met YHA. Het AQ hostel was heel persoonlijk, schoon, niet te groot, centraal gelegen en er werkt heel aardig personeel.

Donderdagochtend heeft Silke een auto gekocht en toen zijn we die middag naar Glenorchy gereden. We zijn met z'n vieren gegaan: Silke, Bo, Bridget en ik. We hadden Bo die dag ervoor ontmoet in ons hostel, zij hoorde ons Nederlands praten en zo raakten we aan de praat. Ze wilde graag ergens een hike doen en wij ook. Bo kende Bridget al en zo gingen we dus met z'n vieren op pad. Glenorchy ligt op ongeveer een uurtje rijden van Queenstown. Ik had helemaal niet meer gedacht aan onze hike, dus ik kwam gewoon op mijn slippers aanlopen, oeps! Gelukkig was ik niet de enige en had Silke ook haar makkelijke schoentjes aan. ;) We hadden een vlakke hike uitgekozen, dus die was prima te doen op slippers. We liepen door een soort moeras en halverwege hebben we pauze gehouden. We keken toen uit over het water met heel veel libellen om ons heen. Echt een mooie plek om even wat te eten. We waren pas weer terug in Queenstown rond 18:30 uur. Ik had best wel trek dus toen heb ik nachos gehaald. Ik ben die middag ook nog langs allemaal hostels gegaan om een slaapplek te regelen voor de laatste nacht in Queenstown. Gelukkig heb ik uiteindelijk een plekje gevonden voor Jordan en mij, in het centrum. Die avond zijn we lekker bij het meer gaan chillen met wat drankjes. Nog een Fergijsje gehaald en ik was helemaal happy! :) Daarna zijn we ook met z'n vieren op stap gegaan. We hebben de avond van ons leven gehad en veel gelachen! Er was een goede klik tussen ons vieren.

Vrijdag moest ik weer uitchecken en verhuizen naar een ander hostel voor mijn laatste nacht. Silke zou die dag vertrekken richting het Zuiden van Nieuw-Zeeland. Ik had focaccia's voor ons gehaald bij the Ferg Baker. We hebben deze, voorlopig voor de laatste keer, samen aan het meer opgegeten. :) Toen zijn we nog met de auto boodschappen gaan doen bij de supermarkt en daarna was het toch echt tijd om afscheid te nemen.. :( We hebben elkaar gedag gezegd en zouden elkaar dan in Dunedin weer terugzien, een paar dagen later.
Ik ben terugegaan naar mijn hostel en ben daar gebleven totdat ik weer kon inchecken bij mijn nieuwe hostel. Jordan was die dag weer teruggekomen vanuit het Zuiden en we hadden eind van de middag afgesproken. We gingen ergens wat eten samen met een vriendin van haar: Laura. Ik heb toen mijn eerste steak gegeten sinds ik in Nieuw-Zeeland ben en hij was heerlijk! We hebben lekker bijgekletst en waren weer op tijd terug in ons hostel. We zijn toen gaan slapen want de volgende dag stond Milford Sound bij mij op het programma. Zaterdagochtend weer uitgecheckt en afscheid genomen van Jordan.

Dat waren al mijn belevenissen van bijna twee weken Queenstown. Ik hou van Queenstown! Er is altijd wat te doen en het is niet heel groot. Om maar te zwijgen over al het heerlijke eten dat er is. Dan heb ik het natuurlijk vooral over die geweldige Fergburger!! :D Verder is het uitgaansleven hier ook erg gezellig en nooit saai.

Voor nu was dit wel weer genoeg leesvoer voor jullie denk ik, veel leesplezier!

Groetjes vanuit Dunedin!

Liefs Bianca

1. Nel Sepers:
    12 maart 2017
    Weer leuk om al je belevenissen te lezen. Ik vraag me af of je nog wel in je kleren pas. Al dat eten en drinken. Moet ik je al bij de AA aanmelden? Lekker verder genieten en tot de volgende keer.
    Groeten, buuf.
  2. Anny Timmermans Bisschop:
    12 maart 2017
    Een leuk party-/eetverhaal, je zou er bijna trek van krijgen!
  3. Marlou van Amstel:
    12 maart 2017
    Het was weer genieten van je verhaal, speciaal van het Chinese racemonster! Ik zie 't voor me!
    Sterkte verder!
  4. Anny Timmermans Bisschop:
    12 maart 2017
    Ja Bianca, ik denk dat buurvrouw Sepers gelijk heeft. De rode draad is chillen eten en drank.
    Doe je een beetje rustig aan?
  5. Milou:
    12 maart 2017
    Hahaha leuk hoe bezorgd ze zijn! Nu weet ik gelukkig uit ervaring dat jij daar heel goed tegen kan! Hahaha..
    Veel plezier nog Bi!!
  6. Jose:
    12 maart 2017
    Inderdaad om te lachen met die Chinese vrouw en denk je er een beetje om met al dat lekkers?
  7. Marijke Boots:
    13 maart 2017
    Hoi Bianca
    Weer een leuk verslag lekker chillen, drank en eten. Van wie zal je dat hebben??? Geniet er maar lekker van.
  8. Zusje:
    16 maart 2017
    Leuk verslag weer. Haha living the good life: reizen, uitgaan, lekker eten en nieuwe mensen ontmoeten. Geniet ervan! X
  9. Lisette smit laarhoven:
    21 maart 2017
    Hoi Bianc was weer een leuk verhaal je maakt wat mee daar en vroeg me af hoe lang je daar gaat blijven begreep instantie een half jaar of zo maar nu heb je het al over oktober als je familie langskomt??!!!
  10. Bianca:
    26 maart 2017
    Hoi Liset! Ik heb een enkele reis geboekt naar Nieuw-Zeeland omdat ik niet precies weet hoe lang ik wegblijf. Over ruim een halfjaartje komt mijn familie me hier opzoeken en tussendoor ga ik waarschijnlijk nog wel wat andere landen bezoeken :) Ik blijf reizen totdat ik het zat ben en maximaal 13 maanden. :D
    Groetjes Bianca